Naar Montreal // On our way to Montreal

Montreal Travel Blog

Wachten op Schiphol // Waiting at Schiphol

English version can be found below!

De wekker had ik op 6.00 uur gezet, het lijkt wel een gewone werkdag. Het verschil was echter dat ik nu geen lol had van variabele werktijden maar ook echt mijn bed uit moest. Ontbijten, douchen en nog de laatste spullen inpakken en om 7.15 uur de deur uit om Ellen op te halen. Rekening houdend met de maandagochtend file moest ik dan wel rond een uur of acht bij haar kunnen zijn. Wie schetst mijn verbazing dat ik er veel te vroeg was er was namelijk nauwelijks file. We konden dus ook bijtijds vertrekken naar Hoofddorp waar de auto gratis op “lang parkeren” kon worden gezet. De net zo gratis shuttle, Dennis dus, bracht ons hierna keurig op tijd naar Schiphol.

Even wachten op Heathrow // Waiting at Heathrow

Bij de balie van British Midland konden we inchecken voor zowel de vlucht van Amsterdam naar Londen als de vlucht van Londen naar Montreal.

Na de douane nog even allebei een reserveschijfje gekocht voor onze camera’s en ook een versnapering gaat er altijd nog wel in. Toch maar op tijd naar gate D22 waar onze vlucht om 11.05 uur officieel zou moeten vertrekken maar rond dat tijdstip moesten de meeste passagiers nog instappen dus dat ging niet helemaal lukken.

Rond 11.15 uur vertrokken we vanaf de gate maar het ging niet helemaal lekker want er werden een paar technische mankementen geconstateerd.

Rue de la Gauchetiere
We konden nog wel terug taxieën naar gate D22 waar we op monteurs moesten wachten. Het bleek een computerprobleem te zijn wat na enig knutselen opgelost kon worden. Onze echte vertrektijd werd hierdoor 13.00 uur. De vlucht verliep een beetje hobbelig want het waaide nogal maar eenmaal boven de wolken heb je daar haast geen last meer van.

Lokale tijd 13.10 uur landden we uiteindelijk op Heathrow. We hadden ondertussen niet meer die lange wachttijd op Heathrow te gaan, sterker nog we moesten opschieten. In de shuttlebus naar terminal 3 en wat denk je ... stopt die bus ermee en moesten we hals over kop met een andere bus. In terminal 3 zagen we dat onze vlucht niet om 14.40 uur zou vertrekken maar om 15.15 uur en dat gaf weer wat lucht om nog wat te eten en te drinken.

Uiteindelijk konden we toch nog snel naar gate 40 waar we op ons gemakkie konden instappen en ons konden settelen voor de komende uren.

Rue de la Gauchetiere

Het vliegtuig vertrok uiteindelijk om 15.45 uur voor een reisje over de Atlantische Oceaan. We konden nu de klok weer een uur of vijf terugdraaien dus was het ineens weer ‘s morgens vroeg. De films die werden gedraaid waren: “Rumor has it” en “Annie Hall”. Van die eerste heb ik nog wel wat meegekregen maar die tweede kon mij niet zo boeien. Tussendoor natuurlijk wel gegeten en gedronken en wat geprobeerd te slapen en dat laatste lukte niet onaardig gezien het feit dat zich een lekkere hoofdpijn aan het ontwikkelen was. Om 17.30 uur landden we in Montreal waar het schitterend weer was (28ºC).

We hadden al snel een taxi te pakken die ons naar ons hotel bracht (Best Western Europe).

Daar het nog behoorlijk daglicht was hebben we toch nog even de benen gestrekt en een stadswandeling gemaakt (nummer 2 van de vier die ik mee had genomen).

Cathedrale Marie-Reine-du-Monde
Je komt hier natuurlijk niet die hele oude gebouwen tegen zoals in Europese steden maar toch heeft het wel wat.

Omdat het lekker weer bleef hebben we op een terrasje nog even wat genuttigd.

Even na negenen waren we weer terug in het hotel waar het verslag werd bijgewerkt en daarna toch maar naar bed want voor je gevoel is het zes uur later.

I had set my alarmclock at 6 am since I still had a lot of things to do besides packing. A little more than an hour later I left home to pick up my sister, who was going to join me on this journey, and together we drove to my other sister who lives close to Schiphol.

Place Ville-Marie
Here we could park the car and we were kindly driven to the airport. When checking in we could check in both flights which was very easy and then the waiting starts. Luckily you have company so you have things to talk about which makes the time go by a lot quicker. Around 11 am we were asked to go on board since the plane would leave shortly. Well it didn’t since there were some computer malfunctions that needed to be fixed first. Finally, after waiting for another 2 hours, we left Schiphol to go to London where we had to catch a connecting flight to Montreal. By the time we got to Heathrow airport we had to run to the bus that would take us to the other terminal and guess what ... the bus broke down so we had to wait for another one. By the time we made it to the other terminal we found out that the flight to Montreal had been delayed as well so we could take a deep breath and relax a little again.

The plane to Montreal left around 4 pm for a journey across the Atlantic ocean. It was an easy flight without any turbulence and we arrived in Montreal around 5.

Rue Crescent
30 pm local time. It was very warm here (28°C) even at this time of day. A taxi brought us to our hotel (Best Western Europe) where we dropped our luggage. Since there was still enough daylight left we decided to go for a walk around town. At home I had found 4 walking tours on internet that I had brought with me and tonight we would do number 2 since that was the nearest to the hotel.

You shouldn’t expect to see historical buildings from centuries ago like we have in Europe but still there were a lot of beautiful buildings and sights that we could look at until it really got to dark. On a terrace we took something to drink and around 9 pm we were back at the hotel. Though it was still early (local time) we felt like we had had a long day behind us so we went to bed anyway.

Wachten op Schiphol // Waiting at …
Wachten op Schiphol // Waiting at…
Even wachten op Heathrow // Waitin…
Even wachten op Heathrow // Waiti…