Weer naar huis via Tel Aviv - תל אביב

Tel Aviv Travel Blog

De vakantie zat er al weer op. Om 6.30 uur liep de wekker af en gingen we ons wassen en aankleden. Voor het ontbijt pakten we ook al vast een groot deel van de bagage in. Het ontbijt werd niet veel eer aangedaan, omdat er dus nog steeds een paar van ons waren die zich niet helemaal 100% voelden.

Gauw werd nu het laatste restje ingepakt en brachten we onze bagage naar de lobby. De sleutels werden ingeleverd en ook de rekening moest betaald worden.

We hadden om 8.40 uur een taxi besteld, en die was dan ook keurig op tijd. Toen we dichterbij de taxi kwamen zag Ellen dat er iets onder de motorkap lekte. De chauffeur ging gauw kijken wat er aan de hand was en samen met iemand die hier in de kibboetz werkte probeerde hij het probleem op te lossen. Dit lukte uiteindelijk, maar ja, toen waren we wel al weer een klein half uurtje verder. Eindelijk gingen we dan op weg naar het vliegveld en daar kwamen we aan om een uur of tien. Het was vreselijk druk maar al gauw hadden we de rij gevonden waar wij achter moesten staan.

Na een tijdje wachten kwam de rij eindelijk in beweging. Eerst de bagagecontrole en het gebruikelijke kruisverhoor. Nu kreeg je een stickertje van de “security” op ieder stuk bagage geplakt. Pas met dit stickertje mocht je gaan inchecken, en dat was gelukkig vrij snel gebeurd.

Het volgende oponthoud was de douane en ook dat verliep vlotjes. En nu nog ons israëlische geld opmaken, dat lukte bijna.

Om 13.00 uur vertrok het vliegtuig en verdween Tel Aviv al gauw in de verte.

Omdat ik me nog steeds niet lekker voelde heb ik aan boord weinig gegeten maar wel gedronken, en verder heb ik zo veel mogelijk proberen te slapen.

Plaatselijke tijd om ± 17.00 uur kwamen we aan op Schiphol. Het uitstappen en de douanecontrole waren een wassen neus en toen was het wachten op de bagage. Met rugzakken is het zo: óf ze komen als eerste óf als laatste op de bagageband. We hadden nu pech want ze waren het laatst. Alleen waar was de vijfde rugzak. Dit probleem werd met een grondstewardess besproken, en daarna moest er een formulier ingevuld worden. Ze zouden gaan zoeken en de handel thuisbezorgen (dit zou pas vrijdag gebeuren).

We gingen nu toch maar een keer naar huis, eerst met de trein en daarna met de tram.