Een hele lange dag vanwege vroeg vertrek naar Tel Aviv - תל אביב

Tel Aviv Travel Blog

Nog even wachten op Schiphol

Om ± 2.45 uur in de nacht kwam Ton, de chef van mijn moeder, ons met een busje ophalen om naar Schiphol te gaan, we moesten hier namelijk om 3.15 uur zijn.

Natuurlijk werd er niet meteen ingecheckt, maar na een tijdje kwam de boel dan toch nog op gang. Eerst kwam de politie voor de bewaking aanzetten, daarna kwamen de mensen van de veiligheidsdienst die onze bagage gingen nakijken en uiteindelijk kwamen ook de dames van Transavia die ons een plaatsje in het vliegtuig toewezen. We stonden vrij vooraan in de rij dus al gauw waren we onderweg naar de douane en daarna naar de taxfreeshops die langzaam één voor één open gingen.

Om 5.15 uur moesten we ons melden bij uitgang B30 en hier werd de handbagage doorzocht en wijzelf gefouilleerd.

Toen was het wachten op het moment dat we in mochten stappen. Dat moment liet niet al te lang op zich wachten en al gauw stapten we in.

Om 6.30 uur vertrokken we en dat was maar één kwartier te laat. We vlogen in een boeïng 737, dit is geen al te groot vliegtuig maar dat was niet zo’n punt. Het ontbijt werd al gauw geserveerd en dat lieten we ons goed smaken.

Even een grapje tussendoor: op het moment dat we Nederland verlieten regende het enorm maar toen we na een geslaagde en vooral rustige vlucht in Israël aankwamen was het daar 21 °C met een heleboel zon.

Vanaf het vliegveld probeerden we de camping te bellen, maar die was heel lang in gesprek dus namen we gewoon een taxi naar de camping. Ten eerste zijn de taxi’s hier toch niet zo duur en verder zijn ze groot genoeg om 5 personen met volledige vakantiebagage mee te nemen.

Eenmaal op de camping moesten we even wachten op de eigenaar, die ieder moment kon arriveren. We namen ons gemak er dus maar even van. Toen hij er eenmaal was, moesten er een hoop bonnetjes ingevuld worden i.v.m. de overnachting en het busabonnement.

Na deze papierwinkel vertelden we dat we graag hier een nachtje wilden blijven. Dit was geen enkel probleem, dus al gauw kregen we beddengoed en konden we onze bedden opmaken. Spoedig daarna lagen we buiten in het zonnetje te genieten van de temperatuur en bij te komen van een slapeloze nacht.

Later in de middag besloten we naar Tel Aviv te gaan. Hiervoor moesten we eerst een bus nemen naar het busstation en van hieruit een bus naar het Egged kantoor waar we onze abonnementen op konden halen.

Hierna gingen we naar een tentje waar we een pizza en een drankje gebruikten. Toen hiervan zo nodig een foto gemaakt moest worden bleek dat de batterij van mijn camera niet meewerkte, en die had ik een paar dagen geleden nog wel nieuw gekocht. Ik liet de anderen na het eten dus even alleen en ging op zoek naar een fotozaak. Die had ik gauw gevonden en dus had ik al gauw een batterij die het wel deed.