Laatste dag Athene en weer naar huis

Athens Travel Blog

We hebben vandaag weer heerlijk uitgeslapen. Om 9.45 uur verschenen we aan het ontbijt en dat lieten we ons best smaken. Daarna gingen we weer naar onze kamers om onze spullen in te pakken en beneden in de hal neer te zetten.

Hier namen we afscheid van Michiel die nog voor de NBBS op pad moest. Ook namen we afscheid van Esther, haar vriend zou vandaag aankomen en samen zouden ze nog een weekje vakantie houden.

Leida, Ellen en ik gingen richting park en we spraken met Elsbeth en Helen af dat we ze om een uur of drie zouden ontmoeten voor de lunch.

Het enige wat er van deze dag verder nog te vertellen valt, is dat we heerlijk geluierd hebben. Er was wel een hoop wind op komen zetten en ook de bewolking was aanwezig, zodat het niet zo warm was als de vorige dag. (Eigenlijk hadden we dus beter vandaag die Acropolis kunnen beklimmen).

Tegen vijfen kwamen we weer in het hotel waar we ons een beetje opknapten. Aangezien het nog geen tijd was voor een taxi naar het vliegveld, dronken we nog even wat op een terrasje. Weer terug in het hotel werden er drie taxi’s besteld en al gauw waren we met z’n tienen op weg naar het vliegveld. Acht van ons (Cor, Arjen, Leida, Elsbeth, Willemijn, Heleen, Ellen en ik) gingen met de vlucht van 20.30 uur mee, en de andere twee (Lennie en Helen) hadden de vlucht van 21.30 uur.

Het inchecken was een hele heisa omdat we graag bij elkaar wilden zitten. Het lukte niet helemaal, maar we zaten wel binnen hoorafstand. Na een kopje koffie of thee gingen we door de douane en daar kreeg Arjen nog problemen met de ijzeren noppen op z’n spijkerbroek. Wij lachen natuurlijk en mede daardoor mocht hij toch al vrij snel doorlopen.

Wij moesten ons zelfs nog haasten want ineens bleek het vliegtuig nog een kwartier eerder te starten. Gauw namen we afscheid van Lennie en Helen en holden we naar de uitgang. Weldra stonden we in de bus die ons haar het toestel zou brengen (dit keer een DC9).

Om 20.15 uur vertrokken we dan. Tegen 22.30 uur landden we op Schiphol en toen we eenmaal door de douane waren bleek dat onze afhalers er nog niet eens waren. Dat liet gelukkig niet lang op zich wachten, dus konden we na de rest van de groep gedag te hebben gezegd, lekker naar huis.