Monduli

Monduli Travel Blog

Rift Valley

Wederom hetzelfde tijdstip reveille en na de tenten afgebroken te hebben, het ontbijt te hebben genuttigd en de wagen te hebben ingeladen gingen we weer op pad.

Eerst gingen we naar Arusha. In dit plaatsje kregen we drie uur de tijd om naar eigen idee rond te dwalen. Het eerst ging ik naar het KLM-kantoor om mijn vlucht terug te bevestigen. Daarna liep ik door naar het Internationale Handelscentrum waar ik ansichtkaarten kocht, beschreef, beplakte en verstuurde. Dat was een hele opluchting want kaarten sturen daar ben ik nogal eens laat mee.

Hierna werd er in een restaurantje nog even een koffie of thee genuttigd waarna we het dorp inwandelden richting markt. Na een tijdje liepen we langzaamaan weer terug richting truck maar niet zonder een ijsje onderweg.

Rift Valley

Rond half één gingen we weer verder. Een half uur buiten de stad stopten we weer om hier onze lunch te gebruiken. Dit onder veel bekijks van de plaatselijke bevolking. Toen we weer onderweg waren moesten we de camera's maar even in de tassen doen want we zouden door militair gebied rijden en daar mochten we natuurlijk niet fotograferen. Zo gingen we over een vreselijk stoffige weg alsmaar verder.

Om een uur of drie stonden we aan de rand van Rift Valley. Hier moesten we een stukje lopen want de weg was voor een volgeladen truck een beetje onbegaanbaar. We reden nu weer een stukje verder om even later weer te stoppen. Het was weer tijd om hout voor het kampvuur te gaan zoeken. Weer een uurtje later stopten we om het kamp op te zetten.

Er stond nogal wat wind en dat maakte het tent opzetten er natuurlijk niet makkelijker op. Dit was trouwens een plek waar geen water was zodat we ons niet konden wassen. Bah, wat voel je je dan vies zeg. Maar alles went en toen het donker werd zag je het al niet eens meer. Na wederom een heerlijke maaltijd en een gezellige babbel gingen we naar bed.