Arusha

Arusha Travel Blog

Klaar voor vertrek

De vorige dag was ik al van huis vertrokken maar de vlucht ging pas laat in de middag weg (dit was trouwens de geplande tijd) zodat we de volgende dag pas zouden landen. Eerst maakten we echter ook nog een tussenlanding in Wenen en één in Khartoem (de hoofdstad van Soedan) waarna we doorvlogen naar Kilimanjaro Airport waar we om een uur of acht 's morgens aankwamen.

Eenmaal buiten het vliegveld liepen we naar de truck en dit was iets speciaals want hij was knalrose. Later in het verslag zul je er nog wel een foto van aantreffen. Na nog wat geld te hebben ingewisseld ginge we op pad. Eerste reden we naar het Tanzanite Hotel waar we ook nog een paar mensen oppikten en daarna gingen we over een vreselijk stoffige weg richting Mommela Lodge. Hier zouden we de nacht doorbrengen in vrij gerieflijke hutten. Eerst werd er nog even wat gedronken en een wandeling gemaakt en daarna ging ik toch maar even op bed liggen want de afgelopen nacht had ik niet overdreven veel (bijna niet) geslapen dus ik zag die "man met de hamer" al komen.

Om 19.30 uur werden we op de barbecue verwacht. Dit liep wat het tijdstip betreft natuurlijk uit de hand maar het is vakantie. Ik was behoorlijk hongerig ,na het ontbijt in het vliegtuig had ik niets meer gegeten, dus ik liet het mij goed smaken. Na het eten kregen we nog het één en ander aan uitleg betreffende de reis en waar je om moest denken en daarna ging deze dame naar bed.