Tel Aviv [תל אביב]

Tel Aviv Travel Blog

Na een verfrissende douche verschenen we schoon en uitgerust aan de ontbijttafel. We namen een heerlijk uitgebreid ontbijt want we zagen niet zitten dat er binnenkort weer een mogelijkheid zou zijn om wat te eten. We gingen hierna onze spullen inpakken want we moesten om 11.00 uur uit de kamers zijn. We zetten onze bagage nog even in de hal neer en liepen naar buiten voor een wandelingetje.

Het waaide vandaag een stuk minder. Jammer dus dat we naar huis gingen anders hadden we nog even lekker kunnen zwemmen. De wandeling, die om een uur of twaalf afgelopen was, werd natuurlijk toch nog even beëindigd met wat eetbaars. Dat was voor de één een pizza en de ander een pannenkoek en voor Ellen en mij een echte tosti. Nou, dat ging er in als koek.

Langzaam liepen we nu weer naar het hotel waar we een taxi lieten bellen. Die kwam al snel opdraven zodat we al gauw naar het vliegveld onderweg waren. Hier moesten we om een uur of twee zijn en dat waren we ruimschoots. Na een "kruisverhoor" van de Israëlische veiligheidsdienst konden we dan onze bagage op de band leggen en onze instapkaarten halen. De volgende stap die we ondernamen was naar de eigenlijke vertrekhal gaan waar ook de paspoortcontrole was.

Het was ondertussen al drie uur geweest en als alles volgens schema verliep zouden we om 15.55 uur opstijgen. Natuurlijk verliep het niet helemaal volgens schema zodat we een half uur te laat de lucht in gingen. Gelukkig hadden we de wind mee zodat werd verwacht dat we wel op de geplande tijd zouden aankomen. Ook moesten we niet vergeten ons klokje een uur achteruit te zetten.

Om 19.30 uur landden we op Schiphol waarna we al snel door de douane waren en onze bagage hadden we ook snel te pakken. We werden door Pa en Ma opgehaald en gingen, na afscheid te hebben genomen van de rest van de groep, snel naar huis.