Netanya [נתניה]

Netanya Travel Blog

Strand bij Netanya

Gisterenavond waren er een heleboel Israëli's op de camping aangekomen die mee zouden doen aan een mars naar Jeruzalem. Ze zaten in alle hutjes rondom ons en het was dan ook niet vreemd toen één van hen zich vergiste en ons ook om 4.00 uur probeerde wakker te maken. Dit ging allemaal heel erg luidruchtig zodat we er wel even de p... in hadden maar we draaiden ons om om nog even lekker verder te slapen.

Om een uur of acht stonden we uiteindelijk toch op anders zouden we te laat in de ontbijtzaal verschijnen. Dit ontbijt lieten we ons uitstekend smaken en we aten zoveel mogelijk want niemand wist hoe laat we in Netanya aan zouden komen.

Na het ontbijt pakten we ons boeltje in en deden ook maar een extra trui aan. Het was namelijk bewolkt en naar ons idee kon de bui ieder moment losbarsten. Toen we in het kantoortje aan het afrekenen waren vielen inderdaad ook al de eerste spattertjes. Dit hield al gauw op dus kwamen we droog in de bus aan die ons naar het Centraal bus station bracht. Hier stapten we in de bus naar Netanya. Toen we het station verlieten regende het pijpestelen zodat we bijna uit Jeruzalem wegspoelden. Hoe verder we echter kwamen hoe zonniger het werd en al gauw gingen de extra truien weer uit.

Om een uur of twaalf bereikten we Netanua waar we de taxi namen naar het Margoa hotel. Hier zouden we de resterende nachten verblijven. Al gauw hadden we ingecheckt maar we moesten nog even wachten want ze waren nog even bezig in de kamers. We kregen nu een glaasje drinken van de zaak en dat ging er best in. Om een uur of één konden we op onze kamers terecht waar we eerst even siësta hielden want we waren een beetje souzerig geworden van al dat wachten en zitten.

Na anderhalf uur trokken we op uit om iets te gaan eten en dit werd een overheerlijke pizza. We maakten ook nog even een wandelingetje waarna we weer naar het hotel terug gingen. Hier ontmoetten we ook die twee die al vanaf afgelopen zondag in het hotel zaten en we dronken gezellig samen een glaasje. Het wachten was nu op de agente van het reisbureau die ons onze tickets kwam brengen. Deze waren door haar herbevestigd dus het enige wat wij moesten doen was op tijd op het vliegveld verschijnen.

Het was ondertussen tijd voor het avondeten geworden maar aangezien ik niet veel trek (meer) had werd dat alleen maar een patatje bij de MacDavid. We maakten nog wat plannen voor de volgende dag en daarna gingen we naar onze respectievelijke kamers.