Jeruzalem [ירושלים]

Jerusalem Travel Blog

Na een heerlijke lange nacht konden we er vandaag wel weer even tegen. We begonnen met een smakelijk ontbijt waarna we even lekker gingen zitten tot het 10.00 uur zou zijn. Op dat tijdstip konden we namelijk de reisagente van K-Tours bellen die het één en ander voor ons zou kunnen regelen. Het kwam er in ieder geval op neer dat wij met een paar andere de volgende dag naar Netanya konden vertrekken waar we een kamer in een hotelletje ter beschikking zouden krijgen.

Nou, dat was allemaal weer super geregeld. Dit zou dus onze laatste dag in Jeruzalem worden dus daar moesten we dan nog maar even geod van genieten.

We namen de bus naar de stad en vroegen de buschauffeur of hij ons een seintje wilde geven als we dicht bij de oude stad kwamen.

Klaagmuur
Nou, al wat er kwam, maar geen seintje. Dit hield in dat we bleven zitten tot de eindhalte waar we er wel uit moesten. We zaten nu midden in een orthodoxe wijk en we voelden ons daar helemaal niet prettig mee. Wij liepen namrlijk in onze korte broek terwijl die mensen hier van top tot teen gekleed waren. We waren blij dat de bus er eindelijk weer aankwam, dan konden we hier tenminste weer vandaan. We zouden nu zelf wel opletten wanneer we bij de oude stad zouden zijn en die hadden we al snel gevonden.

Via de Jaffa-poort gingen we naar binnen en het eerste wat we deden was een falafel eten en wat te drinken nemen. Hierdoor gesterkt gingen we de Arabische wijk in waar we voor onszelf een leuk souvenier kochten. Zo kwamen we uit bij de Klaarmuur waar het een drukte van jewelste was.

Hier vandaan liepen we weer door de nodige steegjes naar de Damascuspoort waar we de stadsmuur konden beklimmen. Wat heb je vanaf die muur een schitterend mooi uitzicht over de stad, helemaal te gek hoor. Zo kwamen we uiteindelijk weer bij de Jaffa-poort uit waarna we de Jaffastraat inliepen om een gezellig tentje te vinden waar we wat konden eten. Zo vonden we de MacDavid, je raadt het al de Israëlische MacDonald. Hier hebben we heerlijk gegeten maar ook heerlijk ongezond. Maar dat hindert niet zolang je maar lol hebt.

Met de taxi gingen we weer terug naar de camping waar we snel wat warmers aantrokken want het begon echt hard te waaien en het werd behoorlijk frisjes. Dit mocht de pret niet drukken dus zijn we de avond hartstikke gezellig doorgekomen.