Jeruzalem [ירושלים]

Jerusalem Travel Blog

Yad Vashem

Nadat we in en rond Bethlehem alles hadden bezichtigd werden we weer teruggebracht naar de camping. we hadden nu even de lekker de gelegenheid om van het zwembad gebruik te maken. Het ging wel om 17.00 uur dicht maar dat was net lang genoeg om even op te frissen. Eenmaal terug uit het zwembad werkten Ellen en ik nog even wat was weg anders hadden we de volgende week niets meer om aan te trekken en dat zou zeer vervelend zijn.

Om een uur of zeven konden we hier in de eetzaal terecht waar we een lekker kop soep voorgeschoteld kregen. Eenmaal weer buiten besloten we om nog een lekker wandelingetje te gaan maken naar Jeruzalem. Dit was ongeveer een uur lopen maar dat was niet zo erg. Zo gauw we binnen de oude stad waren zochten we eerst een gelegenheid op waar we wat konden drinken waarna we ons weer een stuk fitter voelden. We besloten om nog een klein stukje door te lopen door kleine straatjes en steegjes en op die manier kwamen we bij de Klaagmuur terecht. Het was hier opvallend rustig er waren maar een paar mensen aan het bidden.

Drie van ons besloten om terug te lopen terwijl de rest maar een taxi nam. Eenmaal op de camping hebben we nog even gezellig gezeten waarna we naar bed gingen.
Holy land maquette

Ook vanmorgen konden we uitslapen tot 8.00 uur waarna we snel ons ontbijt nuttigden. Eingelijk moesten we vandaag weer in het lang omdat we een klein bezoekje aan Bethlehem af zouden leggen.

Eerst reden we nu naar een postkantoor waar sommigen van ons postzegels moesten kopen anders konden ze hun kaarten niet versturen. Ik ben blij dat wij dat al één van de eerste dagen hadden geregeld want ik ben bang dat de kaarten van de anderen te laat zullen arriveren. We reden nu naar de Yad Vashum (dit is het Hebreeuwse woord voor monument). Dit is het nationale holocaust museum van Israël. We hebben hier zeker een uur rondgelopen waarna we weer een beetje down naar buiten kwamen. Het enige plezierige aan dit museum is dat het daar binnen aangenaam koel is terwijl buiten de hitte bovenop je valt.

Na een kleine verfrissing gingen we weer op pad. Het volgende doel was de Holy Land. Dit is een soort Madurodam van Jeruzalem in de tijd van Jezus. Ze weten hoe het er uitgezien heeft door beschrijvingen van ene Jozefus Flavius die een heleboel heeft beschreven uit die tijd.