Dagje Rodos [Ródos] en daarna weer naar huis

Rhodes Travel Blog

Om een uur of negen á tien kwamen we langzaam ons bed uit. Daar dit jacht iets groter was dan de Zwerver hadden we iets ruimere mogelijkheden om te douchen enzo waar enthousiast gebruik van werd gemaakt, het nadeel is dan wel dat je weer een tintje lichter wordt (hahaha). Het ontbijt werd op de wal gebruikt en ook ging ik nog even langs een bank want de hele dagen teren op maar 5 gulden is niet echt voldoende.

Één van ons was al eerder op Rodos geweest en fungeerde als een soort gids op onze weg door de stad. We zijn het museum ingeweest en ook het paleis (beiden dateren uit de kruisvaarderstijd) en het begon al warmer en warmer te worden zodat uiteindelijk besloten werd om een sorbet of een koud pilsje te nuttigen.

We konden er nu weer even tegen en zo gingen we op pad naar een oud Romeins stadion dat hier ergens buiten de gigantische muren moest liggen.

Helaas liepen we de verkeerde kant op en toen we hier achter kwamen had een deel van de groep geen zin meer om alsnog zo'n eind te lopen. Er bleef een groep van drie over en we zetten er behoorlijk de pas in. Met een krap kwarteirtje waren we er al. Hier lagen ook de restanten van een tempel ter ere van Apollo. Op deze manier hadden we toch ook nog wat Griekse geschiedenis gezien.

Onderweg terug naar de oude stad kocht ik nog een t-shirt want ik was door mijn schone shirts heen en ik wilde een schoon shirt aan naar huis die avond. We aten vandaag belachelijk vroeg maar dat was omdat we vrij vroeg zouden vertrekken. Na het eten ging ieder alleen of in kleine groepjes op souvenirjacht en rond de klok van 19.30 uur waren we allemaal weer op de Blue Rose.

Even de laatste hand aan de bagage en even opfrissen en daarna gingen we naar het vliegveld. Hier konden we niet meteen inchecken want het loket was nog niet open. Toen dat echter wel zo was waren we al gauw ingecheckt en namen we in het restaurant nog even wat te drinken. Eenmaal door de douane konden we niet veel meer doen dan wachten. Eén van ons belde op naar Nederland en kwam er op die manier achter dat we vertraging hadden. Dat was namelijk daar al bekend en wij wisten nog van niets. Eenmaal in het vliegtuig vlogen we eerst nog even naar Kreta waar een paar passagiers in- en uitstapten en hier werd ook nog getankt. Nu begon dus eindelijk de terugreis.

Om een uur of vier 's morgens kwamen we eindelijk op Schiphol aan en gingen we snel naar huis.