New York

New York Travel Blog

Statue of Liberty

We hadden wel geen wekker maar toch werden we maar vijf minuten later wakker dan we gepland hadden. Dit was 6.35 uur. We wilden namelijk om 9.00 uur met een 4,5 uur durende bustocht door New York meegaan. Dit was zo vroeg omdat Kay al om 15.00 uur terug moest zijn want zij vertrok eerder dan ik.

Na een douche pakten we onze spullen in en gingen naar de lobby om de sleutel terug te brengen. We konden onze bagage laten staan die we dan later die dag op zouden halen. Ook konden we hier al tickets kopen voor de bustocht en werd ons verteld hoe we het makkelijkst bij het busstation konden komen.

Rond 8.15 uur hadden we dit busstation bereikt en keken we uit naar een eetgelegenheid want we hadden nog niet ontbeten. Ons ontbijt gebruikten we bij McDonald's en weer bij het busstation te zijn aangekomen konden we meteen in de bus stappen.

Statue of Liberty

We hadden al gauw in de gaten dat dit een heel ander soort busreis was dan die van de afgelopen weken. We reden wat door New York en de gids vertelde met een noodgang al zijn informatie over de plaatsen waar we langs kwamen. De eerste stop die we maakten was in Chinatown. Hier wandelden we wat rond en ook bezochten we een tempel. Hier hing een vreselijke wierooklucht.

Eenmaal weer buiten moesten we eerst weer even goed de "frisse stadslucht" inhaleren om weer een beetje bij te komen. Daarna reden we naar de ponten die naar het Vrijheidsbeeld gaan. Ook hier stapten we uit en we vaarden naar het Vrijheidsbeeld. Deze hebben we natuurlijk beklommen. Ja, dat zijn zo van die toeristische dingen die je nou eenmaal gedaan moet hebben.

Weer in de bus, het was ondertussen over twaalven, reden we langs Brooklyn Bridge.

Statue of Liberty
Dat is één van de mooiere bruggen hier in New York. Het was ongeveer half twee toen we weer bij het busstation waren. Het eerste dat we deden was weer naar McDonald's gaan en voor een lunchpakketje zorgen. Ook nam ik hier afscheid van Kay, want zij moest haar bagage gaan halen en naar het vliegveld vertrekken. Alleen ging ik nu verder. Ik at mijn lunch op in het zonnetje in Central Park.

Na even heerlijk gezeten te hebben liep ik nu door naar 5th Avenue naar de Empire State Building. Dat is ook zo'n toeristische attractie waar je gewoon geweest moet zijn.

Weer met beide benen op de begane grond liep ik nog wat rond in de stad tot ik rond een uur of zes weer bij het hotel aankwam. Hier haalde ik mijn bagage op en nam ik een taxi naar het vliegveld. Het inchecken was al gauw gedaan en ook met de douane had ik geen enkel probleem. Daar zat ik dan in de vertrekhal en aangezien mijn verslag nog een paar dagen achter liep was het niet moeilijk om de wachttijd door te komen. Officieel zou het vliegtuig om 21.00 uur vertrekken maar natuurlijk liep dat uit de hand. Eenmaal in de lucht probeerde ik wat te slapen want het zou toch al een korte nacht worden. Het diner kregen we ook nog voor twaalven en toen daarna de film begon (dezelfde als op de heenweg) probeerde ik nogmaals te slapen en deze keer lukte dat prima.

Uitzicht vanaf Empire State Buildi…
Uitzicht vanaf Empire State Build…