Buffalo / Niagara Falls

Buffalo Travel Blog

Bij het wakker worden bleek het weer vreselijk koud te zijn maar een warm ontbijt doet wonderen. Rond een uur of negen gingen we op weg om een hele dag rond Niagara Falls door te brengen. We kregen onze lunchpakketten mee en daar zouden we het vandaag maar mee moeten doen.

Het eerste punt waar we naar toe gingen was "The Maid of the Mist". Dit is een boot die tot vlakbij de waterval komt. Om te voorkomen dat je tot op de huid toe nat werd moesten we zware zwarte regenjassen dragen. Met onze tassen eronder leken we hiermee net op een stelletje misvormde pinguïns. Maar wie let daar nu op als je hierdoor droog blijft. Maar helemaal droog bleef je niet want die jassen kwamen niet helemaal tot de grond dus je schoenen en de onderkant van je broek werden drijfnat.

Het uitzicht was echter het nat worden dubbel en dwars waard. Het was trouwens ook nog heel mooi weer dus waren die schoenen en je broek zo weer droog.

Eenmaal weer terug op het vaste land besloten we met een groepje van vijf over de Rainbow Bridge naar Canada te lopen. Na door de douane te zijn geweest gingen we eerst naar Maple Leaf Village. Dit was een pretpark en we hadden reuze mazzel want alles was van 12.00 tot 14.00 uur gratis voor niks (ja, ik ben nu eenmaal Nederlandse). We hebben ons gedragen als een stel kleuters maarja het is nu eenmaal vakantie.

Op een gegeven moment kwam één van ons op het lumineuze idee om de waterval aan deze kant van de grens eens van wat dichterbij te gaan bekijken. Dit hield in dat we de waterval eens van de achterkant gingen zien.

Op onze weg daar naar toe werden we een beetje nat, dat komt omdat de waterval natuurlijk ontzettend veel opspat. Al gauw waren we op de plaats gekomen waar we de grotten in konden gaan. Hier kregen we een paar laarzen en een gele regenjas. Nu leken we dus op een stelletje misvormde kanaries. Het was een schitterend gezicht om de waterval eens van de achterkant te zien hoewel je niet meer zag dan een ondoordringbaar watergordijn. Het was weer een hele ervaring om dit mee te maken want je loopt daar rond terwijl het water om je heen dendert en de grond doet schudden.

Nadat we weer boven waren en onze carnavalspakken hadden ingeleverd slenterden we zo langzamerhand weer richting de grens. Het was ongeveer 15.00 uur dat we weer voet zetten op Amerikaans bodem.

Hierna gingen we eerst naar een coffie-shop. We konden op deze manier eindelijk eens onze dorst lessen en onze voeten wat rust geven voordat we die weer zouden gebruiken. Ons laatste doel was namelijk een winkelcentrum. We hebben hier wat rondgelopen maar we hebben niets gekocht. Wel zagen we het optreden van een Indiaanse dansgroep. Dat was heel apart maar we konden er niet al te lang naar kijken want we moesten om 17.00 uur bij de bus zijn.

Weer op de camping was het eten al bijna klaar en konden we snel eten waarna we weer even konden "uitrusten". Rond een uur of acht gingen we wederom naar Niagara Falls om deze nu bij kunstlicht te bekijken. Dit was een schitterend gezicht. We bleven hier een half uur rondkijken waarna we weer naar de bus gingen.

Met de bus reden we nu naar een bar waar we de rest van de avond doorbrachten. Ik had persoonlijk de grootste moeite om mijn ogen open te houden want van een dagje ronddolen word je best wel moe. Op een gegeven moment kwam de barman zelfs op het idee om voor de hele groep chicken-wings te halen. Dat smaakte verrukkelijk. Ze waren scherp gekruid zodat er voldoende gedronken moest worden wat in de bar weer genoeg omzet genereerde.

Even na twaalven vertrokken we en na een korte rit waren we weer terug op de camping. Ze moesten mij echter wakker schudden want ik had van de terugweg niets gemerkt. Ik had mijn bed nog niet aangeraakt of ik sliep weer rustig verder.