Ophalen Camper. Ferry van Tsawwassen naar Swartz Bay, Vancouver Island, Victoria.

Victoria Travel Blog

Onze camper

Zaterdag 10 juni

We worden pas om 9.00 uur opgehaald door "Cruise Canada", dus we hebben nog even om onze tijd te overbruggen. Dan maar weer zappen. Om 7 uur ontbijten, zeer karig, maar wel lekkere koffie. Toch maar even internetten en na de nodige mails bekeken te hebben en even op wat sites te zijn geweest, gaan we maar buiten staan wachten. Wat een enorme grote auto's rijden hier rond, maar wel mooi.

Om kwart voor 9 staat ineens het busje voor onze neus en om 9. 15 uur zijn we bij het depot van Cruise Canada/ Amerika. Zeer groot bedrijf met talloze vestigingen in Canada en Amerika. Zal onderweg ook wel blijken want van de 10 RV's zijn er zeker 5 van Cruise Canada/ Amerika.

Wij hebben een  z.g. "early bird" pakket bij geboekt.

Onze camper
Dit betekent dat je vroeg wordt opgehaald en dus vroeg je camper hebt en de camper later mag terug brengen en weer weggebracht wordt. Het was niet goedkoop, maar als je het afzet tegen een hele dag camperhuur en 2 maal taxiritten komt het bijna op het zelfde uit. Plus het gemak is ook wat waard. De regel bij dit bedrijf is dat je een dag voor je de RV komt ophalen even belt voor een afspraak. Doe je dit niet en regel je zelf vervoer dan heb je kans dat je uren moet wachten op je camper. Of laat wordt opgehaald en dan heb je dus ook niets aan je"early bird". Ik had de donderdag voor we vertrokken al naar Canada gebeld voor deze afspraak, omdat het bedrijf natuurlijk na 18.00 uur dicht zit en wij aan het einde van de dag landen.

Na de benodigde papieren ingevuld en ondertekend te hebben en de instructie film over de RV te hebben bekeken lopen we om 10.

Interieur van de camper
15 uur klaar voor vertrek naar onze RV. Na een korte controle ( stelt dus niets voor) en geen verdere uitleg, nog even naar binnen om te toiletteren en zo loop ik een stel aardige Duitsers tegen het lijf, die wachten op taxivervoer terug naar het vliegveld. Zij geven mij wat handige tips en ook 2 zakken met levensmiddelen. Zeer aardig.

Op weg dan maar naar de ferry van Tsawassen. Uiteraard rijden we verkeerd en komen uit bij de Amerikaanse grens. Gelukkig kunnen we nog draaien en gaan Canada weer in na een korte uitleg en check van onze paspoorten.

Om 13.00 uur vertrekt de ferry en na een mooie tocht van 1 1/2 uur komen we aan in Swartz Bay en rijden naar Victoria, de hoofdstad van Vancouver Island. Helaas hebben we onderweg op de ferrie geen orka's gezien.

Ingang en interieur camper
Aangezien we nog geen goede route kaart hebben en wel naar een camping willen, rijden we weer verkeerd. Wat ik na een paar dagen pas snapte is de bewegwijzering die aan de stoplichten hangt. Net even anders als dat wij hier gewend zijn. Bovendien zijn de Canadezen ook "zeer' goed in het precies op het moment dat je erin moet, een bord zetten i.p.v. wat verder van te voren, dus daar gingen we ook de mist mee in. Je bent er al voorbij voordat je eigenlijk het bord hebt gezien. Toch maar even vragen bij een winkel. Deze Aziatische meneer spreekt zeer slecht engels en weet zeker niet waar we naar toe moeten. Uiteindelijk komen we toch op onze eerste camping aan, Fort Victoria RV Park.  Maar de stad Victoria zit niet echt logisch in elkaar wat mij betreft.

Ik ga verder met uitpakken en inrichten van ons huisje op wielen voor de komende 3 weken. Maar goed dat ik wat extra keukenspulletjes ( waaronder een kurkentrekker) en handdoeken heb meegenomen, want het bijgeboekte pakket aan keukenspullen is karig. Morgen toch maar een goede anti aanbak koekenpan kopen, scherpe messen en wat glazen.

We slapen boven het rijders gedeelte en voor mijn wederhelft betekent dit meerdere malen zijn hoofd stoten in de nacht. De ruimte is niet echt hoog tot aan het plafond. Voor rustige slapers is het echter geen probleem.