Vertrek van Schiphol naar Vancouver. 1 nacht hotel Vancouver.

Schiphol Travel Blog

Ons vliegtuig naar Vancouver

Reisverslag

Na 2 maal in Australië te zijn geweest wilden we eigenlijk in de korte periode die we vakantie hadden toch ook actief rondreizen en natuur zien en zo kwamen we al gauw uit op Canada. Voor ons relatief kort vliegen ( 9 uur) i.p.v. de 23 uur naar Australië.

Zo gezegd zo gedaan en via internet kwam ik uit bij Tiogatours. Een klein bedrijfje die mij werkelijk uitstekend geholpen heeft alles te regelen. De tickets waren in de aanbieding en de camper ( RV) was relatief goedkoop gezien onze ervaring in Australië. Hier geldt ook hoe eerder men boekt hoe goedkoper het is.

We hadden in eerste instantie een andere route gepland inclusief de Inside Passage, maar doordat er geen plaats was op de ferry van Port Hardy naar Prince Rupert ging dit helaas niet door. De grote veerboot is begin dit jaar gezonken en er is nu een veel kleinere boot in de vaart, wat betekent dat er dus veel minder plaatsen beschikbaar zijn. Wil je dit doen dan moet je echt maanden van te voren boeken en niet weken. In ieder geval in 2006. W.s. wordt in 2007 weer een grotere boot in de vaart genomen door BC Ferries.

Na een relatief korte voorbereidingsperiode ( 3 maanden) en veel gelezen te hebben in o.a. de websites en weblogs van anderen op internet vertrokken we vrijdag 9 juni bepakt en bezakt naar Schiphol.

Foto's zijn te bekijken in het foto album. Het foto album is beschikbaar, maar wordt binnenkort herzien. Er worden dan nog extra functies ingevoegd. Het is nu niet mogelijk om weer terug te gaan naar de index. Dit kan nu alleen bovenin door een deel van het webadres weg te halen. Hier lees je ons reisverslag en kun je ook wat foto's bekijken. Diverse leuke en interessante onderwerpen worden door gelinkt en/of een korte beschrijving van gegeven. Het reisverslag telt ? pagina's. Na dit verslag volgen nog wat nuttige en handige tips. Het foto album bevat ? pagina's. Van de bijna 1000 foto's die ik heb  gemaakt, heb ik een kleine selectie van 160 foto's gemaakt. Kwalitatief zijn de foto's beter dan diegene die we in Australie hebben genomen omdat we nu een digitale fotocamera hebben.

Vrijdag 9 juni

Om 15.30 uur vertrekt ons vliegtuig van Martinair naar Vancouver. Een rechtstreekse vlucht en dit is wel zo prettig. Scheelt toch weer tijd en energie. Om het ons zelf makkelijk te maken hebben we comfort class van te voren bijgeboekt. Zit ruimer en je krijgt een eigen display om films te kijken. Na  9 uur en 28 minuten vliegen, landen we om 16.35 plaatselijke tijd in Vancouver na een ontspannen vlucht.

Na heel lang wachten voor de douane kunnen we na 1 1/2 uur eindelijk door lopen. Wat een drukte en wat een organisatie.

Wij hadden ons vergist met het aantal taxfree sigaretten ( maar 200 pp) welke we mochten invoeren en hebben dus teveel. Hier waren we pas achter gekomen in het vliegtuig . Dus i.p.v. "nothing to declare" toch maar eerst even naar de "declare" balie om te betalen. Dit was overigens een wassen neus. Ben weer veel te eerlijk geweest en dat kost meestal geld. We hoorden achteraf dat er meerdere mensen uitgepikt waren die teveel sigaretten bij zich hadden en ook nog een boete hebben moeten betalen bovenop de tax, dus uiteindelijk duurt eerlijkheid het langst.

Buiten aangekomen toch maar eerst het nicotine gehalte op peil gebracht en alle mensen om ons heen bekeken. Taxi chauffeurs zijn over het algemeen Indiërs met of zonder tulband. Even timen dat we een iets grotere wagen kunnen krijgen en zo zijn we al snel op weg naar ons hotel voor de eerste nacht. Om 19.00 uur zijn we dan eindelijk bij het hotel. Het hotel is van redelijk goede kwaliteit in vergelijking met de prijs. Na een douche en schone kleren eerst maar op zoek naar iets te eten. Van vliegtuig eten wordt je ook niet gelukkig. Aan de overkant van de zeer drukke weg ligt een Grieks restaurant en dat besluiten we maar eens te proberen. Na een heerlijke maaltijd wandelen we 2 "blocks" verder naar een enorme supermarkt. Ik heb mijn ogen uit gekeken. Het valt me op dat er zeer veel Aziaten werken en rondlopen. Na de benodigde spullen te hebben gekocht wandelen we weer terug naar onze kamer. Het is inmiddels 21.00 uur en de oogjes beginnen zeer zwaar te worden. Tijdsverschil met Nederland is 9 uur. Het tv kijken ( en zappen langs alle 50 kanalen) is van korte duur en voor we het weten vallen we in slaap om vervolgens om 5.00 uur weer klaar wakker te zijn.