Moab

Moab Travel Blog

Gezellig met z'n drieen even wat eten en drinken onder een boog
We zijn om 8 uur in de Grand Canyon weggereden. We hadden een tocht van 8 uur voor de boeg, volgens onze Tomtom, naar Moab. Moab ligt in Utah, waar het 1 uur tijdsverschil was met de Arizona, waar we vandaan kwamen. De horloges moesten dus 1 uur vooruit gezet worden, en dat terwijl we al zo`n lange reis voor de boeg hadden. De reis viel erg mee, we waren er veel sneller (6 uur gereden ongeveer), de Tomtom houdt blijkbaar lagere snelheden aan dan hier toegestaan is. Het was een mooie tocht, door heel verlaten gebieden, met hier en daar een camper of een hutje langs de weg. We zijn door Monument Valley gereden, waar allerlei typische rotsen boven de grond steken. Eenmaal in Moab vonden we weer snel een motel.
de landscape arch
Nadat we bij een vvv waren geweest, wilden we even wat bier drinken. Dat gaat nog niet zo makkelijk in Utah. Door de invloed van de mormonen, zijn er hier nauwelijks cafe`s, en de cafe`s die er zijn hebben strenge regels. Of je moet lid worden van het cafe, of bij een ander tentje moest je iets eten bij het bier. We hebben dus maar wat nachos besteld, en toen konden we biertjes drinken. Die bak nachos voor 60 cent, gold ook voor de hele avond. Toen we na het avondeten weer terugkwamen, hoefden we geen eten meer te bestellen. De volgende dag, zaterdag, hebben we eerst ontbeten in het hotel. Daarna zijn we vertrokken naar Arches National Park, waar prachtige rotsformaties en natuurlijk gevormde bogen staan. Hier hebben we weer een mooie wandeling gemaakt tussen al dat natuurgeweld. Dit park was veel afwisselender dan de grand canyon en ook de wandeling was veel afwisselender. Het was een primitieve hiking trail, dus we moesten over allerlei rotsen klimmen. Erg tof. Toen we terug bij de auto waren, hebben we nog wat uitzichtpunten aangedaan en zijn daarna het park uitgereden, op weg naar Dead Horse Point,waar je een mooi uitzicht had op de colorado rivier, met rotsen erom heen. Eigenlijk was het de bedoeling dat we daarna nog naar een ander park zouden gaan, maar de tank van de auto was bijna leeg, dus dat risico hebben we niet genomen. We zijn terug gereden naar de bewoonde wereld om te tanken. Daarna besloten we om een autotocht door de bergen te maken. Leuk rijden en weer prachtige uitzichten. Was weer eens heel wat anders dan al die nationale parken. Terug in Moab hebben Jean en Neeltje de foto`s maar weer op een cd laten zetten, de derde al weer, het gaat snel hier! Vanavond gaan we eens kijken of we nog een biertje kunnen krijgen ergens. We gaan ook nog even langs een internetcafe (als dat nog open is), om nog wat nieuwe foto`s op de site te zetten. Morgen rijden we via de mooiste weg van Amerika (volgens de boekjes) naar Bryce Canyon. Daar blijven we 3 nachten.
Gezellig met zn drieen even wat e…
Gezellig met z'n drieen even wat …