Sentosan saarella Water Wordl, Siloso beach, Jungle trail, Merlion patsas, Merlion walk

Singapore Travel Blog

Söimme aamupalan. Yöllä satoi koko ajan ja edelleen sataa, kovaa. Indonesiassa ja Malesiassa on kuulemma kolmen metrin tulvat; satoja on kuollut. Paikallisten mukaan Singaporessa ei ole nyt sadekausi, mutta silti on satanut ihmeen paljon. Opaskirjamme mukaan kuitenkin sadekausi on juuri nyt. Hmm…

Minä olen jälleen kipeä.

Menimme taksilla Sentosan saarelle. Pääsymaksu koko saarelle oli 2 €, jolla sai myös kartan. Olin varannut kuukausia aikaisemmin delfiiniuinnin meille Dolphin Lagooniin, mutta se peruuntui järkytyksekseni sateen ja salamoiden takia. Olin niin pettynyt, että tuli ihan tippa linssiin. Jos olisin älynnyt varata sen loman eka päivälle, olisimme saattaneet päästä toisena päivänä, mutta mehän ollaan kohta jo kotimatkalla. Ei voi mitään.

Saarella on tosi kaunista ja kivan näköistä. Eilen vähän rusketuin (tai ”punastuin”). Ei täällä kyllä ruskeaksi kerkiä millään tuleman.

Puhe meinaa tulla enkuksi.

Menimme Water Worldiin, jossa näimme hain alkioita, kosketimme ja silitimme haita, syötimme rauskuja. Se oli tosi jännää ja hauskaa. Tuntui hassulta, kun se söi kädestä isolla suullaan. Leafy ja weedy seadragonit (merihevosen tapaiset) oli ihania. Siellä olisi voinut maksusta kuvauttaa itsensä merimaailma –taustakuvan kanssa. Ei kuvautettu.

Menimme tunneliin, jonka oikealla, vasemmalla ja yläpuolella meni jätti”akvaario”. Liukuhihnalla oli hyvä seistä ja tuijotella samalla ylös. Sai myös hihnan vieressä kävellä. Kaloille oli laitettu joulukuusi ja Merry Christmas –kyltti sinne veteen. Katossa oli ilmakuplia ja neljä valkohaita nukkui (?) vieri vieressä. Näimme tosi isoja kaloja!

Siellä oli 1,5 metrisestä ravusta malli; sellaisiakin on olemassa. Dugongin näimme myös (vähän kuin delfiini, mutta isompi ja möhkyräisempi). Sellaisenkin kanssa olisi päässyt maksusta uiskentelemaan, kuten myös delfiinien ja haiden. Tuliaismyymälästä ostin delfiinikorun.

Kävimme Siloso beachilla. Siellä olisi päässyt trapetsikävelyä kokeilemaan. Jalat oli ihana laittaa mereen; oli tosi lämmintä. Mm. rahtilaivoja seilaa useita.

Saarella on ilmaiset bussit ja rantojen välillä kulkee ilmainen tram, johon voi hypätä vaikka melkein vauhdista.

Täällä on tosi kaunista; harmi, että sataa. On hassua, että sataa ja rannalla soi joululaulut, joita trapetsihemmot kuuntelee.

Kävimme Trapizza –ruokapaikassa syömässä pizzaa. Pillit olivat juomissamme erikoiset: niissä oli reiät.  Katsoimme trapetsiharjoittelua (ammattilaisten). Fasaani tepasteli vieressä, kun söimme.

Hiekka täällä on ihanaa! Erään hotellin spa:sta käytiin kyselemässä hierontoja, mutta ei otettu, kun oli tosi kallista. Upea paikka!

Enää en ole niin kipeä enkä sairastunutkaan onneksi pahemmin.

Näimme Water Worldissä myös tosi isoja kilpikonnia uimassa.

Täällä on ainoastaan kauempana keskustasta (ei siis Sentosalla) omakotitaloja. Osa niistä on todella hienoja. Paljon niitä ei kuitenkaan ole.

Kävelimme rantakatua. Lähdimme metsään, jossa oli tienviitta: Jungle trail. Siellä näimme kivestä tai mistä lie tehdyn ison lohikäärmeen, minkä päällä saattoi kävellä.

Pysähdyttiin kahville ja katseltiin vähän kaupassa.

Merlion –patsaan sisällä oli kuvia hirviöistä ja taruista luolamaisessa käytävässä. Lipunmyynnistä saimme molemmat kolikot, jossa Merlionin kuva. Katsoimme elokuvan pätkän siitä, miten tästä leijonan ja kalan risteytyksestä tuli Singaporen symboli. Menimme portaat ylös Merlionin päälle maisemia katsomaan. Sen jälkeen hissi vei tilaan, missä aiemmin saadut kolikot työnnettiin leijonapatsaan suuhun, jolloin reiästä tuli lappu, mitä vastaan saisi kaupan puolelta yllätyksen. Laitoin oman kolikkoni tarkoituksella eri leijonan suuhun kuin Timo, jotta saataisi eri yllärit. Timon lapussa oli B ja minun lapussa A, mutta silti molemmat saimme viuhkat (muoviset), jossa Merlionin kuva. Blääh!

Sitten poikkoiltiin pihalla. Kävelimme Merlion walkin , jossa dragon vesilähteitä. Siellä oli myös herb & spice garden. Laskeuduimme kolmet pitkät liukuportaat pois Merlionista.

Palloiltiin, millä mennään Sentosalta pois. Metro ei toiminutkaan. Taksi ottaa ylimääräisen maksun Sentosan rajan ylittämisestä. Niinpä menimme bussilla Singaporen puolelle. Ja sieltä taksilla kotiin. Satoi koko päivän, oli synkkää.

Hotellilla torkut ja ruokailu.

Käytiin Lobby Laungessa istumassa. Kiinalainen nainen lauloi. Join margaritan. Ei kovin hyvä. Kiinalaiset naiset jututtivat siellä miehiä ja yrittivät saada ne ostamaan itelleen ja kai sille miehelle itelleenkin juomia, jotta baari sais lisää rahaa. Välillä naiset vain kävivät laulamassa.

Meinattiin mennä taksila Clarke Queu:hun ja siellä Ministry of Sound –clubille, mitä paikalliset ovat kehuneet, mutta ei sit mentykään. Satoi kaatamalla ja Timon jalka oli tosi kipeä. Pyörittiin siinä kulmilla hetki ja mentiin sit takas hotellille.