Little India, Arab street, uima-altaalla uintia, libanonilaista ruokaa

Singapore Travel Blog

Tulimme taksilla hotelliin, noin 20 kilometriä maksoi 8 euroa. Taksimies kertoi rakennuksista ja maisemista. Kiva! Joka puolella oli kaunista ja siistiä. Paljon kauniimpaa kuin Kiinassa. Pilvenpiirtäjiä ja palmuja vieri viereen. Kukkia, kasveja, meren pilkahduksia liikenteen välistä. On todella kosteaa (84%) ja aika kuuma (28 C), vaikka aurinko on pilvessä. Ihanaa vihdoin päästä tänne.

Alkuinnostus tähän matkaan tuli vanhalta kirjekamultani, joka asuu Singaporessa. En ole kuullut hänestä vuosiin. Hauskaa päästä nyt hänen lempinähtävyyksiään katsastamaan.

Laukut kannettiin ilmaiseksi huoneeseen. Olemme kahdeksannessa kerroksessa. Tässä on jotain 18 kerrosta. Uima-allas on alemman katon päällä. Hotelli on oikein mukava. Huone ei ole kummoinen, muttei tarvitsekaan olla. Pienestä ikkunasta näkyy altaalle. Onneksi vihdoin saimme lämmityksen isommalle. Alakerrassa on kauppoja.

Menimme heti alakertaan sy√∂m√§√§n. Riisi√§, kanaa ja jotain lihaa sipuleiden kera. Oli oikein hyv√§√§. Ihan kuin sis√§√§nottaja olisi sanonut l√§htiess√§mme ‚ÄĚkiitos‚ÄĚ ja jotain muutakin suomeksi. Hih! Ei kai t√§m√§ niin suomalaistunut paikka sent√§√§n ole?! Vaikea uskoa.

Sitten kierreltiin t√§√§ll√§ Little Indiassa ja Arab streetill√§. Paljon pikku putiikkeja. Ahtaat k√§velykadut. Melkein kaikki kaupat oli jo kiinni. V√§lill√§ ripeksi l√§mmint√§ vett√§ taivaalta. Valtava moskeija on hotellin vieress√§. Yritettiin etsi√§ hierojaa. Ostimme lihawrapit mukaan Libanonilaisesta ravintolasta. Veimme ne huoneeseen, otimme bikinit ja uikkarit p√§√§lle ja menimme viidennen kerroksen katolle uimaan. Tuntui viile√§lt√§, kun ilma oli niin l√§mmin. Uimme vajaa puoli tuntia, vaikka kello  oli jo 22.00 illalla. Ei tuntunut en√§√§ kylm√§lt√§. Otin kolme sile√§√§ kive√§ altaan pohjasta.

Söimme sen jälkeen huoneessa ruoan, kävimme ammeessa ja nyt nukkumaan. Oon tosi väsy. Käytiin myös varaamassa huomisen retket lähellä olevasta putiikista.