Flodvandring og bjergkoersel.

Chulumani Travel Blog

Oh shit, det her kommer til at tage tid!

I weekenden besluttede Annelies og jeg os for at tage til Chulimani paa en lille ferie. Bussen var meget billig kun ca 17 kr, tilgengaeld tog det fem timer! Og det var alstaa ikke paa astfaltvej, nej, det var paa en meget hullet grusvej som var hakket ind i siden paa et bjerg. Det meste af vejen havde vi udsigt 50-100 m. lodret ned i en kloeft og det hjalp ikke at en af de lokale i bussen fortalte os at der faa dage forinden var faldet en bus ned hvor 15 mennesker blev draebt. Kort efter passerede vi stedet hvor oprydningen stadig var igang.... Vi sank en ekstra gang imens bussen snoede sig videre ud og ind lands bjergskraaningen. Hele tiden dyttede chaufoeren i hornet for at advar modkoerende biler og busser som ikke kunne se os rundt om hjoernet. Naar det skete at vi moedte modkorende biler maatte enten den ene eller den anden bakke til et sted hvor vejen var bredere og de kunne pasere.

Annelies paa hostellet.

Vi var lettede da vi fem timer senere slaebe vores rygsaekke ud af bussen og stavrede gennem den meget lille by til et anbefalet hostel. Her blev vi moedt af en lille rund mand, som gjorde meget ud af at vaere venlig, men egentlig var ret doven. Han gad i hvertfald ikke lave aftensmad til os, saa vi maatte noejses med et par sandwich. Derudover brugte han et par timer paa at forklare os om en vandretur som han ville anbefale os. Det var meget hjaelpsomt, men maaske lige lidt i overkanten da vi var paa vej i seng... Isaer gjorde han meget ud af at fortaelle os om nogle store blaa sommerfugle som var "deliciesss" som han sagde som vi ville se paa vejen...

Naeste dag drog vi saa afsted og efter hans anvisninger vadede vi gennem skov og krat, vandfald og floder for at se disse "deliciessss" sommerfugle som han blev ved med at snakke om.

et af de mange vandfald vi gik igennem.
Desvaerre skete det ikke. Ingen svaerm af kaempe blaa blafrende bevingede vaesner moedte os, selvom vi gik i fire timer. Tilsidste vendte vi om og mens vi ventede paa en minibus der skulle tage os tilbage til Chulimani blev jeg overfaldet af vrede myrer der bed og nappede og foerdst forlod mine klaeder og ben en time senere.

Tilgengeld glaedede vi os nu over at vi kunne se frem til en "delisiessss" aftensmad som den lille runde  mand havde lovet os naar vi kom tilbage. Da vi vendte traette frem mente han dog at han havde arbejdet haardt hele dagen, saa han ville ikke lave aftensmad til os. Istedet blev vi igen bespist med hans sandwiches imens han belaerte os om hvor vigtigt det var at vi anbefalede stedet til alle vores venner! JOTAK, godt nok var gaaturen flot og sandwichen god, men saa fantastisk var det heller ikke!

Da vi omsider fandt vores seng opdagede vi paa badevaerelset den stoerste edderkop jeg i mit liv har set i bruskabinen.

Vi faldt ikke til ro foer vi havde gjort det af med satanen og smurt os ind i myggebalsam.

Hjemturen naeste dag var endnu mere haarrejsende end udrejsen, da de var ved at reparere vejen og den saa ikke for stabil ud.

Vi overlevede dog og fremme i La Paz tog vi den forkerte minibus og endte et oede sted foer vi endelig satte os til rette foran kaminen paa en fin restaurant, hvor servicen var formidabel. En meget behagelig slutning paa en eller lidt forvirrende weekend....

Oh shit, det her kommer til at tag…
Oh shit, det her kommer til at ta…
Annelies paa hostellet.
et af de mange vandfald vi gik ige…
et af de mange vandfald vi gik ig…
Meget besynderligt hostel...
Her skulle vi koere forbi... OH NO!