My Son

My Son Sanctuary Travel Blog

Caroline en Trudy aan het ontbijt.

06:00 opstaan en lekker overdekt maar wel buiten gegeten in het hotel restaurant. 07:00 uur vertrek naar My Son. We gaan met onze reisbus want de hele groep gaat mee en we passen niet met 15 man in de minivan van het hotel. Ms Hoa, onze gids maakt meteen een goede indruk door haar “gidsvergunning”in het hotel te laten liggen waardoor we een kwartier tijdsverlies hebben. We rijden ongeveer een uur naar My Son. Het heeft vannacht weer geregend en het druppelt af en toe nog wat. Bij My Son koopt Ms Hoa de entreebewijzen, waarmee we met een minivan en een jeep (waarin o.a. Trudy en ik zitten) naar een paviljoen vlak bij de site gebracht. Hier krijgen we uitleg bij een plattegrond van de My San site. Tijdens deze uitleg valt er een flinke regenbui en geeft Caroline een broodmagere hond wat kattenbrokjes die het dier dankbaar opsnoept.

My Son.
We kopen een paar regencapes, want we hebben geen zin om zeiknat te worden. Als we even rondgekeken hebben bij de overblijfselen van My Son, begint onze gids te blaten dat we haar moeten volgen naar een of andere show: “My group, follow me to the show please!”. Trudy en ik hebben nog helemaal geen haast en de rest van de groep maakt ook nog niet echt aanstalten. Als ze blijft kwekken, gaan we toch maar mee. Na 2 nummers gaan Trudy en ik al weer rondlopen, want de show is zo duidelijk voor toeristen in elkaar gezet en zo verschrikkelijk nep (zelfs de muzikanten doen net alsof ze muziek maken), dat het niet om aan te zien is. Nu we eerder weg gaan dan de rest kunnen we wel rustig rondkijken. De rest van de site lopen we met de groep mee en zo vangen we toch wat info op van de gids met het matige Engels en haar irritante stem.
De kimono is bijna klaar.
Er is ook een klein museum waar we even rond kijken en om een uur of 11:30 rijden we weer richting Hoi An .

Een uur later zijn we bij het hotel, we gooien onze spullen op de kamer en gaan meteen de stad in om wat te eten. We nemen de paraplu mee die op de kamer hangt, maar na 5 minuten wordt het droog en het zal niet meer regenen vandaag. Na het eten word er gewinkeld en nog meer gewinkeld, tot ik het om 16:00 uur zo beu ben dat ik de portemonnee aan Trudy geef, de dames veel plezier wens en terug naar het hotel ga om mijn reisverslag bij te werken. Ik kom niet helemaal bij met schrijven, want het is te snel 18:30 en dan hebben we een briefing van Michel in het restaurant van het hotel. Trudy is blij met wat ze gekocht heeft en dus vind ik het allang prima. Om 19:30 gaan we weer de stad in om te eten en we willen nog een koffer kopen, dat lukt uiteindelijk. Ook mijn kimono is klaar. Op de rug staat een draak gestikt, op het rechter voorpand het Chinese symbool voor tijger en op het linker voorpand het Chinese symbool voor slang. We eten bij het Mermaid Restaurant (goed eten) en gaan om 22:00 uur terug naar het hotel.

Caroline en Trudy aan het ontbijt.
My Son.
De kimono is bijna klaar.
My Son Sanctuary Sights & Attractions review
My Son, located in Southern Vietnam, was a center for spirituality and worship during the reign of the Champa Kingdom. The My Son Sanctuary, which exe… read entire review