Vakantie Dag 8 - Grand Canyon National Park

Grand Canyon Travel Blog

Het fenomeen "free continental breakfast" is wel aan het inburgeren in de Amerikaanse hotels. Ook de hotels in Tusayan hebben er aan moeten toegeven. Ons grote hotel had het groots aangepakt met flink wat keuze. Het was te merken dat we nu in een top toeristen attractie zaten. Waar het tot nu toe overal steeds erg rustig (of zelfs "closed for the season") geweest was, ging het hier nog op volle toeren door. Ons enorme hotel was zelfs volgeboekt de afgelopen nacht. Anyway, bij het betreden van de ontbijtzaal troffen we een enorme menigte graaiende en schranzende toeristen aan. Een merkwaardig gezelschap van wat seniorere types tot en met een figuur die dacht dat hij al in de Canyon aan het wandelen was, en geheel gehuld in sport outfit, met zonnecap op en een grote GPS harstslagmeter om, zat te ontbijten.

Ik heb er ook nog geblunderd door een grote kom havermout in te scheppen en rijkelijk van suiker te voorzien. Heerlijk! Nou ja, tot ik het ging opeten. Toen werd me ineens ook duidelijk waarom de "havermout" bij de saussages stond en waarom ze voor zo'n grote zaal zo weinig havermout gemaakt hadden. Ik had namelijk gewoon een soort dikke, en heel zoute, jus in staan scheppen. Walgelijk!

Het was al mijn vierde keer in dit prachtige park. Voor Stephan de tweede keer. We hadden besloten om niet de standaard (Bright Angel Trail) hike te doen maar de tweede logische keuze, de South Kaibab Trail. Om bij het vertrekpunt (Yaki Point) van deze trail te komen moet je gebruik maken van de shuttle bussen die tegenwoordig door het park rijden, een reis met zelfs een overstap.

...

Bij Yaki point was de machtige canyon dan eindelijk weer zichtbaar. Een view die nooit gaat vervelen. Geweldig! Hier begon het stijle afdalen, en afdalen en afdalen en afdalen...... Zo kwamen we via het Ooh Aah Point en Cedar Ridge bij Skeletton Point. De hike (retour) is slechts 6 kilometer. Het hoogteverschil van 1585 meter doet het hem hier weer. Je begint naar beneden te gaan en dat is prima te doen. Maar daarna komt dus de terugreis en moet er stevig geklommen worden. We zijn nog iets verder gedaald dan Skeletton Point maar besloten op tijd terug te keren teneinde niet nogmaals in het duister terug te hoeven keren. Bovendien konden we zo boven ook nog even wat langer van de Canyon view genieten dan gisteren.

Als beloning voor de geleverde inspanning zijn we die avond lekker bij het all you can eat buffet, dat inmiddels ook in Tusayan gearriveerd is, gaan eten.

Meer foto's hieronder!

De zig-zag weg naar beneden
South Kaibab Trail, net onder Yaki…
South Kaibab Trail, net onder Yak…
Skeletton Point
Iets onder Skeletton Pint
Bij de terug-klim. Bijna boven, de…
Bij de terug-klim. Bijna boven, d…