Vakantie Dag 1 - Naar Albuquerque

Albuquerque Travel Blog

De karakteristieke vliegtuigen van Frontier zijn allemaal naar een dier genoemd. Dier staat op de start

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah EINDELIJK vakantie!!!!! Ik had al veel eerder gewild, maar door het PAM upgrade project bij APG en door het vaderschap van een collega was eerder geen optie.

Maar vandaag was het dan zo ver. Mijn reisgenoot, Stephan van Gessel, was gisteravond al aangekomen. Ik had hem (al jetlaggend) in het donker nog even een mini excursie naar het Carl Schurz park gegeven. Het kon toch niet zo zijn dat je in New York geweest bent zonder er ook maar iets van te zien! En vlak voorik naar bed wilde gaan bedacht ik mij dat ik de National Parks kaart nog in de auto had liggen. In Nederland loop je dan even naar de straat en klaar. Bij mij, met mijn auto in The Bronx, duurde het een klein uur eer ik weer terug was......

Omdat ik nu toch in de VS zit leek het me handig om mijn vakantie dan ook maaar in "eigen land" te doen, maar dan wel in de staten New Mexico, Colorado en Arizona! De vertrek-besteming van onze tour lag in Abuquerque (NM) waar we met Frontier Airlines via Denver heen zouden vliegen.

De Rocky Mountains
Onze vlucht begon op Laguardia Airport. Hoewel de vlucht pas om 8:30 uur zou gaan liep de wekker toch al om 05:00 uur af. De metro en de M60 bus brachten ons efficient naar het vliegveld waar het inchecken snel en vriendelijk verliep. De incheck mevrouw leefde zich gelijk een moderne kunstenaar uit met een markeerstif op onze koffer-lables, in Denver hadden we namelijk slechts 20 minuten om over te stappen. En die tijd hadden de koffer handlers dus ook....

De vlucht naar Denver was een lang traject maar verliep toch aangenaam. We waren er zelfs te vroeg, dus McDonalds kon nog even bezocht worden. Stephan speelde het klaar om zijn Lonely Planet in het vliegtuig achter te laten.....

De aansluitende vlucht naar Albuquerque was kort maar erg mooi.

Historic Route 66 in Albuquerque
Een stunning view op de Rocky Mountains en zelfs op een National Park (Sand Dunes) dat we zouden gaan bezoek trok aan ons raampje voorbij.

De meneer van Alamo Rent a Car op Albuquerque airport probeerde ons, zoals gebruikelijk, weer een extra grote auto aan te smeren. Toen we dat bleven afslaan kregen we hem toch, maar dan gratis, onze klasse was namelijk op. Het gevolg: we bewogen ons weer eens voort in een vette Chevrolet Impala, met Texas nummerplaten nota bene!

De rit naar het hotel, gelegen aan de Historic Route 66 in Downtown Albuquerque was zeer kort. Het was nog maar begin middag, dus we togen er te voet op uit om de vele oude (en semi oude) gebouwen langs de route te bewonderen. Er staat veel leuks tussen, maar je moet er wel oog voor hebben, want helaas is Albuquerque niet erg georganiseerd en is het her en der vrij zooiïg.

Historic Route 66 in Albuquerque
...

Vlak voor onze wandeling begaf mijn supertrouwe fototas, de tas die ik al een jaar of 28 overal over de wereld meegesleept heb, het. Een droef moment. Reparatie met een elektra kabel binder leek niet echt stabiel, de dag erop zou ik een nieuwe kopen.

Het diner van die avond was een vreemde gewaarwording. Ik was ooit met Willem in Albuquerque geweest en had toen erg lekker in een studenten-restaurant gegeten in downtown (dacht ik). Bij de wandeling had ik er naar uitgekeken, maar now way. Nergens te herkennen. Voor we gingen eten reden we nog even een ander deel van de stad in om een supermarkt te zoeken. Al rijdend zagen we een restaurant dat FRONTIER heette. Gezien het feit dat we eerder de dag met Frontier vlogen leek het ons wel toepasselijk daar te gaan eten. Du moment dat ik er binnen stapte overviel een sterk déja-vu gevoel me. DIT was het restaurant waar ik met Willem geweest was. Het eten was er nog steeds ideaal!

Voila dat was dag 1!

Meer foto's hieronder

De karakteristieke vliegtuigen van…
De karakteristieke vliegtuigen va…