rondreis

Netherlands Travel Blog

op camping de boschhoeve in soerendonck

De vakantie begint natuurlijk met het uitzoeken van de spullen die we mee willen nemen, gelukkig bestaan er lijstjes wat je ongeveer mee zou moeten nemen. Aangevuld met wat persoonlijke dingen word het uiteindelijk toch nog een hele waslijst om het maar zo te noemen. Gelukkig gaan we met een campertje op stap, dus dan kunnen we alles gelijk een plaatsje geven en hoeven we er verder niet zo veel naar om te kijken.

Eindelijk reisvaardig, stappen we in en rijden we weg van huis, naar onze eerste bestemming, het ophalen van mijn broer, ook zijn spullen krijgen in de camper een plaatsje en dan kunnen we eindelijk vertrekken.

Op onze eerste dag rijden we naar Soerendonck, naar een kleine camping bij een manege: de boschhoeve, we komen hier al een aantal jaar en gaan er met veel plezier naar toe. Het is na het vakantieseizoen en heel rustig op de camping.

Na 2 dagen reizen we verder door Belgie naar Luxemburg, we willen over de route du sollei naar Luxemburg, maar hebben al vrij snel een probleem, de motor word erg warm, van de weg af en de motor laten afkoelen, we proberen binnendoor te rijden, maar belanden in de buitenwijken van Luik, waar we behoorlijk aan het dwalen zijn. Uiteindelijk komen we Luik toch uit en na het herzien van onze route komen we 's avonds in Luxemburg op de camping aan. We staan op de camping in Weiswampach, dat is een plaatsje op het hoogste punt van Luxemburg.

We besluiten om hier ook weer 2 dagen te blijven en genieten van de omgeving, veel bos en we hebben uitzicht op een prachtig meer. Helaas kunnen we niet fietsen, want de spaken van 1 van de fietsen zijn stuk. We proberen nog wel om dit voor elkaar te krijgen bij een fietsenwinkel (in Duitsland waar we vlak bij zijn) maar helaas wil dit niet lukken. Maar al wandelend zien we ook nog het een en ander.

We hebben nu een aantal reisdagen achter elkaar en we slapen waar we wat tegenkomen, vaak zijn dit parkeerplaatsen bij bos of meren. Als je met zo'n campertje rondreist en over de binnenweggetjes rijd zie je een heleboel van de omgeving en een prachtige natuur.

Ook komen we toevallig bij longville een monument ter nagedachtenis aan de 2e wereld oorlog, heel indrukwekkend.

Uiteindelijk komen we weer in Belgie terecht en reizen we weer richting huis, als de pech toe slaat. We staan bij een benzinepomp en dan staat ineens 1 van de banden leeg en wat blijkt: de krik ligt nog thuis. Na een telefoontje zal er hulp komen maar dit duurt een eeuwigheid, een klant van het pompstation wil ons wel helpen en dan zit ons reservewiel er op. Als we wegrijden zien we net de hulpdienst aan komen rijden, beter laat als nooit. We hebben de pech dat het zaterdagmiddag is en dus zijn alle garages dicht en kan de band niet gerepareerd worden. Op goed geluk rijden we verder maar als we net een dorpje verlaten hebben en van een heuvel af rijden, krijgen we een klapband: het reservewiel. We weten veilig de camper aan de kant van de weg te krijgen, maar staan nu wel met de handen in ons haar. Wat moeten we nu....

De wegenwacht gebeld en die zal zorgen dat de franse dienst ons zal helpen, na een poosje komt de hulpdienst ons helpen... van de wal in de sloot om het maar zo te zeggen, want de beste man kan alleen maar frans praten en wil ons alleen maar het franse deel van Belgie in helpen en dat terwijl we nog geen 2 kilometer vanaf het nederlandse deel van Belgie zitten. Bovendien is er de taalbariere want geen van ons allen spreekt frans. Na wat heen en weer gepraat en wijzen proberen we er uit te komen, de man gaat even weg en komt niet weer terug, en daar staan we dan............

We staan vlak bij een parkeerplaats in een bos en heel voorzichtig lukt het om de camper daar te krijgen. Nu staan we in ieder geval redelijk veilig, want de weg waar we stonden is behoorlijk druk.  Noodgedwongen moeten we daar op die parkeerplaats overnachten. De volgende dag op de fiets er op uit om te kijken wat er in de omgeving te vinden is, zodat we maandag zo op weg kunnen.

Het is op zondag behoorlijk druk op die parkeerplaats met mensen die een wandeling gaan maken en deze en gene komt even bij ons langs om te vragen of ze kunnen helpen, maar helaas. Uiteindelijk komt er een vlaming die ons uit de brand helpt, hij gaat met mijn broer naar een benzinepomp aan de grote weg om een spuitbus met spul te halen voor in het wiel, dan moet het wiel nog onder de camper gezet worden en dat spul er in, we kunnen weer rijden, we hebben helaas de pech dat we een stoplicht tegen komen en af moeten remmen, we staan uiteindelijk op de oprit van de snelweg weer stil want nu is het wiel weer leeg, voor de derde keer pech...

En dan hebben we uiteindelijk ook weer geluk, na wat om ons heen kijken komen we al lopend bij een bandencentrum terecht en de mensen van dat bandencentrum zijn toevallig net terug van een personeelsuitje, na ons verhaal aan te hebben gehoord willen ze ons met alle plezier uit de brand helpen en dat op zondag, het was geweldig.

We besluiten om na al die lekke banden maar om in 1 keer verder naar huis te rijden, zo zijn we een paar dagen vroeger terug dan geplant maar die kunnen we mooi gebruiken om de spullen op te ruimen en bij te komen van ons avontuur.

op camping de boschhoeve in soeren…
op camping de boschhoeve in soere…