Vervolg van mijn reis in Kenia (4)

Mombasa Travel Blog

21-06-07
Vandaag niet veel bijzonders gedaan. Wel druk in de weer geweest met het proberen te boeken van een 2e safari en of een korte cruise naar Seychellen, Madagaskar, Mauritius en of Zanzibar. Helaas was dit allemaal niet mogelijk.

Na de lunch zouden we met een paar anderen een boottochtje nemen naar de rif, waar je evt. kon zwemmem tussen de visjes. Ik hoefde niet te zwemmen, maar besloot toch mee te gaan omdat ik me even dood verveelde in het hotel en een beetje teleurgesteld was dat niets lukte, geen safari omdat er niet genoeg mensen waren die zich ervoor aanmeldde en de cruiseschip staat op dry-dock tot begin juli… dus voorlopig geen cruises.

Om 14:00 uur zouden we gaan varen. Bij het strand aangekomen schrok ik me al rot. Is dat een boot?! Ik vond het wel zeker een foto waard! Een met touw aan elkaar geknoopte hout stukken, die als geheel een soort van catamaran vormde, met de naam “Everything is possible”. Geweldig! Er was maar 1 plek op de boot waar je echt in kon zitten, voor de rest moest iedereen aan de bootrand staan of op een hoge plank gaan zitten. Ik bedankte en liep terug naar het strand. Precies op dat moment kwam Tony en Suzanne ons uitzwaaien. Tony ging op de boot “in mijn plaats”. Suzanne en ik werden aangesproken door andere booteigenaars maar ik had geen interesse tot iemand een “glassbottom boat” noemde… dat klonk wat interessanter. Na lang onderhandelen over de prijs, gingen Suzanne en ik op de “glasbottom boat” en zwaaiden de anderen uit. We hebben uiteindelijk meer visjes dan hen gezien omdat wij bij aankomst aan de rif de visjes voerden, waardoor ze met velen naar onze boot toe kwamen. Bij terugkomst aan wal begon het keihard te regenen.

De rest van de dag niets bijzonders gedaan. De avond hebben we weer aan het strand doorgebracht met een fles Johnnie Walker Wink.

22-06-07
De hele ochtend wat socializen, wat op het strand gewandeld. Na de lunch met Ute wat baantjes gezwommen en later op de middag met Verena en Bash het dorp in geweest om onze sieraden op te halen bij Mathilda, de maasai vrouw. Ze was net mijn halsband aan het afronden toen we aankwamen. Ik had haar gevraagd wat extra tierlantijntjes op te doen, zoals het hoort en dat deed ze terplekke nog even. Ik ben er erg blij mee. Ondertussen kwam er een andere maasai-jongen aan, Mati, die wilde dat ik wat kunstwerkjes van hem koopte dus ik zei; geld is op! Hij legde ze voor me neer en zei; alleen kijken. Ik pakte het op, keek er even naar en zei; ik heb gekeken! En legde het weer neer. Hij moeste er erg van lachen. Uiteindelijk heb ik toch maar gekeken en vond er wel een leuke tussen, die heb ik voor 3 euro heb gekocht Wink

Later gingen de jongens weer voetballen in het hotelcomplex dus ging ik met een paar van die Kenianen zitten kijken. Tegen het donker stopten ze en liep ik naar m’n kamer om me op te tutten voor het eten. Vanavond heb ik m’n maasai sieraden aangedaan met een strapless jurk. Het stond erg leuk en ik kreeg best veel commentaar/ complimenten van het restaurant personeel. Ik zei dat ik vanavond mijn ‘laatste’ avond in Kenia vierde vandaar dat ik zo mooi uit ziet. Ute, Etiënne, Faouzia en ik dineerden vandaag samen. Na het eten gingen we naar de coral beach hotel- markt. We waren net te laat voor de acrobatenshow, maar heeft net een beetje van kunnen zien.
Later schoven we aan tafel bij Verena en Bash, even later schoven Tony en Suzanne ook bij. Was weer gezellig.