Vervolg mijn reis door Noord West Amerika (2)

Zion National Park Travel Blog

Cathedral Gorge

19-05-2007
Vanmorgen om 5:45 opgestaan. Vandaag hebben we een lange rijdag!
Na het ontbijt de tenten afgebroken, alles ingepakt en toen begonnen we aan onze 11 uur durende rit naar Cathedral Gorge. Rond een uur of 17:30 zijn we de grens California/ Nevada overgegaan en rond 19:00 uur zijn we aangekomen op de camp in Cathedral Gorge. We dachten eindelijk van de beren af te zijn, maar dan blijkt dat er hier vanalles is: coyote’s, schorpioenen, bergratten, slangen. Uhhh…

Bij aankomst hadden we gelijk weer de tenten opgezet, de kookploeg begon met koken, Wij (Marco, Jane en ik) hadden de afwasploeg die dag dus hadden we vette pech! We hadden geen eens een aanrecht of zo om aan te staan zoals de ploeg voor ons wel had), maar een kraan in de grond. We hebben gebaald als een stekker, maar moesten op ons hurken in het donker zitten afwassen terwijl de anderen gezellig om de kampvuur zaten te zuipen Sad. We hebben hier dan ook niet veel tijd aan besteed, met als gevolg dat er de volgende dag nog aangekoekte etensresten aan de borden, kommen en pannen zaten , haha…
(Later kwamen we erachter dat we heus niet de enige waren die het zo deden.)

Na de afwas hebben we ook eindelijk aangeschoven bij het kampvuur, net op tijd voor de sappige ‘roddels’ van het spel die de gids voorstelde “I’ve never ever….”, een soort truth or dare verhaal maar dan anders… Voor ieder zin die je zegt dat je niet gedaan hebt, maar dus wel gedaan hebt, moet jij (en iedereen die dat ook hebt meegemaakt) een slokje (alcoholische drank) drinken. Het gaat er dus om wie het snelst dronken wordt Smile. (Natuurlijk heb ik hier niet aan meegedaan maar zat lekker mee te genieten van ieders verhaal. Schokkende verhalen kwamen naar boven, van de mensen waarvan je het minst verwachtte en hoe meer zo dronken, hoe meer ze gingen vertellen, haha. Dingen die we misschien niet eens wilde weten?! Later op de avond zaten ze er nog…strontlazarus en nogsteeds hardop pratend. De over buurman kwam klaagen en iedereen deed alsof hun neus bloedde en niets wiste van de “quiet hours” na 22:00 uur. De man vroeg toen: “Who‘s your leader?!” Jason stond op en zei: “ik!“ terwijl hij zijn hand met een ¾ lege tequilla fles in omhoog hield. (ik kwam niet meer bij van het lachen… Hij was zo dronken dat ie bijna niet meer kon staan. Wat een toestand!) Wie moet ons redden als de schorpioenen ons toetakeld vanacht? Was mijn eerste reaktie Wink. De man realisseerde zich dat het weinig zin had tegen Jason nog wat te zeggen en dreigde een klacht in te dienen bij het bedrijf (Trek America). Ik was het allemaal zat en zocht al een tijdje mijn toiletspullen, die ik in de bearproof trailer had gelaten, maar kon ze nergens vinden… alles was alweer uitgepakt, zoals we dat altijd deden, maar ik kon nergens mijn tas vinden met daarin mijn spullen. Ik vroeg het aan de groep, misschien weet iemand in zijn dronkenschap nog wel dat ie het gezien heeft, maar alleen 2 reageerde. John de Australier en India, een Engelse. India stond op en hielp met zoeken, sprak de anderen aan, maar niemand gaf antwoordt. Ik ging heel pissig mijn tent in, want zij hebben mijn hele tas waar o.a. mijn toilettas, make-up tas, een fles wijn en heel belanglijk… mijn chocolades! erin zaten kwijtgeraakt. Ik was in één keer alles kwijt en niemand heeft wat gezien of gedaan!

snachts moest ik er weer uit om naar toilet te gaan en ik kon niet eens de tentrits vinden, mijn vingers bleven maar steeds ergens aan plakken… ik scheen een beetje bij met m’n zaklamp en bleek dat Katja, mijn tentgenote de tent helemaal dichtgetaped had, omdat ze had gehoord dat de schorpioenen door hele kleine gaten kunnen kruipen, haha! Wel slim, maar gelukkig had ik niet gewacht tot ik errrug nodig moest, anders was het fout gegaan J.

20-05-07
Vanochtend had ik douchegel, tandpasta en bodylotion ‘geleend’ van een paar meiden uit de groep, ( Mijn tent genote kwam vanochtend achter dat ze een tas met haar net nieuw gekochte doucheschuim en andere spullen die ze in de ‘bearproof’ trailer had opgeborgen ook kwijt was, dus zij moeste ook douchgel ‘lenen’. Niemand wist hiervan of heb het gezien. Heel raar… de beer kon het in ieder geval niet zijn…J).
Gelukkig had ik een extra tandenborstel in mijn hadtas die ik gebruik voor in het vliegtuig, die hbe ik deze oochtend kunnen gebruiken. We zaten echt in de middle of nowhere… er was geen winkel in de buurt waar je wat kon kopen. Erg vervelend moment om je spullen kwijt te raken.

Na het ontbijt gingen er een paar wandelen naar de grot in Cathedral Gorge. Op de kampplaats in de bush, hadden ze maar 1 douche, dus ik stond nog lang te wachten… Bij terugkomst had Jane aan mij en de gids verteld dat ze de groep gaat verlaten. Ze kon het hele primitieve kampeer gebeuren niet meer aan en vroeg Jason haar ergens op de trein te zetten naar Las vegas. (Jane zat in mijn corvee groep, en behalve dat, was zij de enige vrouw in de groep waar ik een beetje normaal gesprek mee kon voeren, dus ik vond het erg jammer dat ze weg ging. Aan de andere kant, begreep ik haar wel, want zij is het type “prinsesje“ en droeg altijd hakken en witte jurkjes over de camping terwijl we in ons vuile kloffie rondliepen. Als we terugkwamen van een wandeling was zij het eerste om te douchen, haar haren fohnen en haar make-up en parfum weer op J. We braken de tenten weer af, passeerde de grens naar Utah en reden naar Zion NP.

Zion National Park
Daar aangekomen, de tenten weer opgezet daarna hadden we wat vrije tijd. Ik ging op zoek naar alle winkels wat er nog open was (het was Zondag dus is er niet veel open in dat dorp. Het was errrug heet, dusik ben maar gauw terug gelopen naar de camping en bij de camping winkel had ik al aardig wat toiletspullen kunnen vinden… daarna dook ik gauw de zwembad in. Na zo‘n 3 uur in en aan het zwembad te hebben gelegen, ben ik terug gegaan om te beginnen met koken. (De groep was ingedeeld in 4 teams, waarvan ieder team om de twee dagen een taak uitvoert.) Wij waren vandaag de kookploeg, maar aangezien Jane vandaag dus wegging had John ons aangeboden te helpen met koken (John had als taak alleen de Van/trailer in en uit te laden, maar hij voegde zich vrijwillig na vertrek van Jane bij ons (Team C). Onder leiding van mij, hadden we vandaag gebakken zalmmoten met limoen-tijm en honing, rijst, gekookte gemengde groenten en salade klaargemaakt. Iedereen vond het heerlijk en geweldig luxe om zalm tijdens een camper trip te eten! En keek weer uit naar de maaltijd van de volgende dag omdat we dan weer moesten koken. (Ik zei dat ze de zalm aan Jane te danken had, want zij wilde graag zalm eten, daarom hadden we dat gekocht, nu is ze weg dus was er veel meer over voor hen J. We hadden veel te veel, dus zeker 1/3 van de zalm en de helft van de pan met rijst ging de vuilnisbak in….Zonde! Later hadden we marshmellows geroosterd op de kampvuur en zitten kleppen tot laat op de avond.

21-05-2007
Vanmorgen rond 4:45 ging de wekker. Nadine, Julia, Katja en ik zouden rond 5:30 de shuttlebus nemen de nationalpark in om zoveel mogelijke routes tegaan wandelen voor het te heet word, maar helaas waren we te laat en hebben de bus gemist, dus hebben we een kwartier gepowerwalkt naar de Visitorscentre om daar de ansluitende shuttle te kunnen halen, maar helaas ondanks het powerwalken en sommige stukken gerend, hebben we ook die shuttle gemist en moesten we ongeveer 20 minuten in de koud wachten op de andere.

We namen de bus naar het eindpunt, en hebben daar The temple of Sinawava trail gelopen. Het was nogsteeds er koud dus gingen we steeds harder lopen om op te warmen. Hierna zijn we opgesplits en gingen Katja en ik naar de 'Weeping Rock', een prachtig rotswand waar water vanaf druppelt. In de verte hadden we mooi zicht op de 'Angels landing'... een andere vertikale rots, die de bikkels onder ons gingen beklimmen. Hierna de bus genomen naar Zion lodge waar we de Emerald Pools trail hebben gelopen, deze wandeling was langer dan we hadden verwacht. We vroegen ons steeds maar af wanneer we er zouden aankomen, de aantaal mijls op de kaart klopte dus niet! Het was ietsje meer en aangezien de zon al pal boven ons hoofd stond en het op de heetst van de dag was…voelde het nog zwaarder, maar we waren te ver om terug te keren. Daar aangekomen hebben we bij de pools zitten uitrusten en toen weer terug gekeerd. Zwembad-tijd!

Rond 15:00 uur hadden we de bus terug naar de visiterende daar nog ff bij de supermarkt wat toiletspullen gehaald en toen weer terug naar de camp, zwembad in, douchen en later weer alles klaargezet voor de BBQ, de taken verdeeld onder de heren (John en Marco) Zelf heb ik de vlees snel gemarineerd. En wederom was het een geslaagde maaltijd! Nu was iedereen versteld op mijn salade! Hoe doe je dat toch?! Heerlijk!!! Hebben ze geroepen en hebben me bekroond tot ‘cook-champ’ van de camp J. Er was nog vlees over maar de grote bak salade, waarvan de meesten van te voren riepen: “dat is teveel!”, was op gegaan…
savonds nog ff een paar marshmallows geroosterd over de kampvuur bij een bakje thee terwijl de anderen weer aan het zuipen waren. Vanavond was ik erg moe en ging op tijd naar bed. Ik was net mijn tent binnen toen het keihard begon te regenen….