Nu in Nieuw Zeeland!

Our rental car

Hoi Allemaal,

Daar ben ik weer...
Nu vanuit Nieuw Zeeland. (Het is hier 3 uur later dan Australie.) We zijn vanacht iets over twaalven middernacht aangekomen in Christchurch en hebben een goede vlucht gehad. Hier hebben ze net zoals in Australie een strenge Quarantaine check op de luchthaven, maar we wisten wat we moeten/kunnen verwachten, dus konden we probleemloos doorlopen naar buiten.

We verblijven hier in een oude klooster, midden in de stad. Cokers backpackers hostel. De kamers zijn geweldig, lijkt wel een echt hotel Smile. Het heeft ook een mega keuken met pre-historische fornuizen en magnetron en zo'n grote horeca koelkast waar je in kan staan, haha. Ik probeer de deur altijd achter me wijd op te houden dat niemand per ongelijk de deur dicht gooit met mij daar binnen... Ik weet namelijk of je 'm dan van binnenuit open krijgt, brrr...

We waren vandaag tegen de middag pas wakker, waarna we eerst boodschappen hebben gedaan en daarna op zoek zijn gegaan naar de mogelijke reisopties en de tijd is dus voorbij gevlogen.... maar goed, we zijn er wel uit. We hebben een goede deal gekregen, dus gaan we een autootje huren en slapen in backpackers hostels, dan hebben de flexibiliteit en komen we overal. Campervans zijn veel te duur hier in NZ en backpackers bussen/tours is ook een optie maar net zo duur als je eigen (gehuurde) auto dus dan is de keuze snel gemaakt...

We werden wel geadviseerd om voor kerst en oud en nieuw alvast een slaapplek te resereven, dus hebben we gelijk een reisplan gemaakt en is dat ook vastgelegd Smile (Dat hadden we nog niet Wink)

Morgen halen we de auto op en vertrekken we alvast richting het noorder eiland (Nieuw Zeeland bestaat uit 2 eilanden, noord en zuid) waar we over 2 weken de kerst zullen doorbrengen in Auckland.

O ja, het is hier erg koud! Zo'n 16 graden, (met koude wind uit Antartica) brrr...
een jasje is wel noodzakelijk. Het is toch even wennen als je net uit de Australische tropen komt Sad.

Goed, dat was het weer voor nu.