AsiaMacau

Dagje Macau (Chinese schiereiland )

Macau Travel Blog

Ferry from Hong Kong to Macau

Bom dia!

Op 17 augustus 2006, om 10:00 uur hebben we de First Ferry vanuit Tsim Sha Tsui naar Macau genomen. Na een uurtje varen kwamen we aan in het haven van Macau (een oude Portugese kolonie in China).
Daar hebben we alle bezienswaardigheden bezocht nl. een paar tempels, musea, kerken, ruines en daarna de stad ingelopen waar veel gebouwen, pleintjes etc. met Poortugese invloeden te zien was. Dit was heel apart om te zien... bijvoorbeeld een erg Chinees uitziende gebouw in een straat met portuguese tegels, of anders om. De straatnamen staan allemaal in het Portugees met de Chinese naam daarnaast.

Na zo'n 5 uur van bezienswaardigheid naar bezienswaardigheid te hebben gelopen, hebben we besloten terug te lopen naar de Macau Ferry Terminal.
Insence at a temple, Macau
We hoopten gezien de route op de kaart binnen 3 kwartier lopen daar aan te komen. Na een half uur lopen konden we terminal wel vanaf de verte zien, maar de weg werd steeds een beetje nauwer en ja, daar moesten ook auto's op rijden (en geen voetpad meer te bekennen!) dus ik vroeg Wouter "weet je wel zeker dat dit geen autoweg is of een weg dat naar de snelweg leid?". "Nee hoor" zegt ie, "we gaan wel goed". Na nog 15 minuten lopen kijkt ie toch wat verbaast op zijn kaart en roept "shit! De weg die we moeten hebben, is geen weg! Het is een tunnel...F*@#!" (PANIEK!) We gaan de ferry terug van 17:30 uur niet halen, hier hadden we al kaartjes voor gekocht om te verkomen dat we in de lange rij moesten staan...en aangezien we 's avonds vanaf Hong Kong doorvliegen naar Australie, moesten wel deze ferry nemen en niet later! Doorlopen was geen optie en terug lopen was niet prettig, maar aangezien we geen keuze hadden, moesten we wel.
Streetnames in Macau are bilingual (Portuguese-Chinese)
.. Pfff
"We kunnen ook gaan liften!" zegt Wouter ineens. Ik twijfelde even, maar ja, als we de Ferry willen halen... Oké goed!

Daar stonden we dan, net als in "Peking Express" te liften, haha!
3 tot 5 auto's reden ons voorbij en zwaaide terug naar ons met een vriendelijke smile op hun gezicht. Uiteindelijk stopte een auto met daarin een vriendelijke Pakistaanse meneer. We vroegen hem vriendelijk of hij ons naar de Ferry Terminal kon afzetten waarop hij antwoordde "yeah sure!".
Pfff... wat een geluk! We zijn heel blij ingestapt en hebben hem 1000 maal bedankt. Hij reedt helemaal naar de tweede dek en zette ons af tot aan de poort van het vetrekhal. We bedankten hem nogmaals en wilden hem graag wat betalen voor de rit, waarop hij weer antwoordde "You're welcome" en over het geld: "Please, don't mention it!".
Building, Macau city
"Bye,bye and come back to Macau someday!". We stapten uit en liepen gauw naar binnen... Pfff we waren op tijd en hebben de ferry van 17:30 uur terug naar Hong Kong gehaald!

Macau was klein maar fijn. Groot genoeg om in 1 dag alle belangrijkste dingen te zien. Ennuh, ook niet onbelangrijk...nog een stempel erbij voor de verzameling in mijn Paspoort! Wink

Na aankomst hebben we in Tsim sha tsui hebben we nog even wat gegeten, onze spullen opgehaald bij de guest house en op de bus gestapt naar de airport (op Lantau eiland).

Rond 22:00 uur daar aangekomen, de laaste HKD omgewisseld voor Australian Dollars (AUD) en om 00:15 uur steeg de vliegtuig op richting Adelaide.
Ferry from Hong Kong to Macau
Insence at a temple, Macau
Streetnames in Macau are bilingual…
Streetnames in Macau are bilingua…