( 6 ) De campervan tour

Glass bottom boat at coral beach

Vervolg...

04-10-2006
De volgende ochtend waren we vroeg opgestaan (7:00 uur) om alles klaar te leggen ,. want om 9:00 uur hadden we de coral viewing tour. Dat viel erg tegen. Er wearen wel veel coralen, maar kwa kleur was het een beetje saai. Voornamelijk witte koralen met af en toe een paar met wat blauwe puntjes. Wel veel grote vissen, mega grote schelpen en een reuze schildpad gezien, dat was erg mooi. en na ong. een uurtje varen gingen we terug aan wal.

We reden toen naar Carnarvon. Een klein stadje onder weg naar Monkey Mia NP. Hier hier hebben we de visitors centre bezocht, daarna door gereden naar de beziens waardigheden. nl. De kleine haven, een oude treinmuseum met een wandelroute door de duinen met een prachtig uitzicht op de Gascoyne rivier, die water levert voor de hele stad en omliggende plantages.
Gascoyne River
Tja, en omdat we toch in de buurt waren hebben we besloten de lokale gamba's en schaaldieren bedrijf te bezoeken. "The Nor-West Seafood". Ze hadden mooie grote gamba's voor een goede prijs, dus hadden we maar weer een kilootje meegenomen... (vanavond weer gambas's! ) Later langs de groenten en fruit plantages gereden, waar we verse groenten en fruit hebben gekocht zoals; flespompoen, maiskolf,papaya, bananen,advocado, komkommer etc. n bij "Bumbak's" (de bekendste leverancier van de stad) hadden we een potje mango/passievruchtenjam en mango ijs gehaald. Erg lekker!

De andere bezienswaardigheid, hebben we vanuit de verte al kunnen zien dus zijn we niet naar toe gereden. Dat was de 'OTC dish', een satelliet schotel die in 1966 dienst deed aan de space race naar de maan en in 1987 heeft ie ook hulp geboden aan het traceren van komeet Halley.
Norwest seafood, where I got some fresh Prawns

Later hebben we een een camping opgezocht in Carnarvon. We kozen wederom voor een 'Big4' campsite, gezien dat zeer goed beviel sinds Kunnunurra. Deze 4* (soms 5*)vakantieparken zijn voorzien van veel faciliteiten en goede service. (en in ieder geval kikker en insectenvrije douches en toilettes).

-------------------------------------

Zo, dat was het weer voor nu.
Ik wilde wat foto's uploaden, maar dat kan hier helaas niet in dit internet café, dus volgende keer beter.

Ik ben nu in Byron bay. DE stad van massages, yoga's en heerlijkheden. Ik heb over een uurtje een 2,5 uur durende behandeling bestaand uit een gezichtbehandeling, hawaaiaanse massage en een body wrap, dus ik ga hier aan de overkant wat eten bij de vietnamees om vervolgens met een vol buikje van mijn behandeling te kunnen genieten. Wouter is een paar uur zoet met een surfles.

Tot gauw!
Glass bottom boat at coral beach
Gascoyne River
Norwest seafood, where I got some …
Norwest seafood, where I got some…
Bridge near train museum in  Carna…
Bridge near train museum in Carn…
Historic train parts
We had some delicious handmade man…
We had some delicious handmade ma…
Preparing the Prawns in our camper…
Preparing the Prawns in our campe…
stonefish
fishes from thrue a glass bottom b…
fishes from thrue a glass bottom …
We passed the tropic of capricorn.…
We passed the tropic of capricorn…