(3) De Campervan tour

Adelaide Travel Blog

26-09-2006

Vanmorgen wederom de Great Northern Highway op richting Broome. Rond begin van de middag waren we aangekomen op de 'Roebuck Bay Caravan Park'. We hebben ons geinstalleerd aan het mooiste plek van de camping, Aan de rand van het strand. De eerste dag in Broome hebben we niet veel gedaan, dan genieten van ons rust. Na de lunch wat over h et strand gewandelden de omgeving verkend. Later op de avond zaten we (op ons campsite) aan de rand van het strand met de verrekijker te kijken of we een overblijfselvan een Japans vliegtuig die tijdens of rond de oorl;ogt daar in zee is ges-crashed was. Onze buurjongen kwam ons zijn verrelijker lenen, bood ons wat repellent aan tegen de stekende zandvliegen en bleef gelijk een praatje maken. Hij vertelde dat we de "stairway to the moon" hebben gemist. (verschijning van de maan in het zeezand tijdens ebb. Door het verschoven zand lijkt het maanlicht op de zeebodem, net trappen naar de maan). Maar dezelfde effect hebben we ook tijdens de sunset gezien, dus hadden we een goed beeld van hoe het eruit zou moeten zien bij maanlicht.

Het was erg gezellig en al gauw werd het donker, dus goingen we ons prakkie klaarmaken .. en de buurjongen ookSmile

27-09-2006
Vanmorgen zin we vroeg opgestaan om tijdens ebb een wandeling op 'zee' te maken. Tijdens ebb loopt de zee zo goed als 2 km in de diepte leeg en kun je lopen naar de overblijfselen van de Japanse vliegtuig. die normaal gesproken onderwater ligt. Tijdens deze indrukwekkende wandeling op zee zagen we ongeveer alles wat je onderwater zou kunnen zien tijdens het duiken (behalve vissen). De meeste dieren lieten sporen achter, dus moesten we wel even wat zand weg halebn om ze te kunnen zien. Zo zagen we heel wat scholen kleine visjes, kwallen, zeesterretjes in allerlei maten en soorten, kleurrijke koralen en veel onherkenbare enge dingen. Best grappig! Hoe verder we liepen, hoe kleieriger de bodemwerd, dus bleef ik steed shangen miet mijn teenslippers in de bodem, waardoor bij iedere stap weer een klodder modder op mijn bovenbeen rug /achterkant belande. Uiteindelijk toch maar op blote voeten verder. (Wilde ik eerst niet, omdat je maar nooit weet wat voor enge dingen in de zandbodem liggen die je kunt prikken Smile

Na de wandeling hebben we de interieur van ons campervan schoongemaakt. Alles zat onder het rode zand van de woestijn (Northen Territory). Daarna de stad ingereden en de bezienswaardigheden van Broome bezocht. Eerst naar een parel boer, daarna wat rondgelopen in Chinatown. Geshopt. wat spulletjes gekocht voor ons huisje (de campervan) Smile en aansluitend wat boodschappen gedaan.

'savonds tijdens de BBQ, knoopten we een gesprek aan met een paar Kiwi's waar we een bbq-plaat mee deelden. Ze hadden ons als tip meegegeven dat we rond de kerst bij een of andere bay moesten zijn (weet niet meer hoe het heet), maar in ieder geval vlakbij Auckland, daar is het gezelligheid gegarandeerd!

We hadden kaartjes gekocht voor de openlucht film bij "SUN Theater". Een pre-historisch theater/ filmhuis die het nog steeds heel goed doet. We hebben de (late night) film "Jindabyne" gezien. (een Australische thriller). Was erg spannend! Zo spannend dat ik bij terugkomst op de camping niet in m'n eentje over de camping durfde te lopen naar toilet. Het was allemaal te eng... en zeker ook omdat Wouter die middag vertelde dat hij in de krant had gelezen dat de politie op zoek was naar een Aboriginal man die al 2 vrouwen (toeristen) heeft mishandeld en verkracht. Dit gebeurde op een niet al te verre afstand van onze camping en aangezien onze camping, maar vooral onze campsite aan een openbare strand grenste, kon iedereen zo op de camping... (niet prettig dus)

Maar goed, Wouter liep mee dus voelde ik me toch stukken veiliger. Tja, heeft toch z'n voordelen, met een man op stap te zijn, haha!

Hoi Allemaal,

Hopelijk gaat het goed met jullie allemaal. Met ons gaat het prima. Nogsteeds heerijk aan het genieten van onze vakantie Smile.

We hebben inmiddels de helft van Australie gezien. (de midden en westkust). We zijn nu weer in Adelaide. (Ja, dat was de stad waar we begonnen waren). We zijn weer hier omdat de plannen veranderd zijn. We zouden in februari terug vliegen naar NL vanuit Adelaide, dus hebben we Kangaroo Island bewaard voor dan, omdat het weer/temperatuur op het eiland beter zou zijn tegen die tijd, maar omdat we onze vlucht gewijzigd hebben om in februari vanaf Sidney terug te vliegen, hebben we besloten nu Kangaroo Island te bezoeken ipv in februari. Dat kan alleen vanaf Adelaide of omgeving, en omdat we toch met de campervan nu langs Adelaide komen op weg naar de westkust....doen we het nu.

Morgen vertrekken we voor een paar dagen naar Kangaroo Island. Een eiland op 3 kwartier varen afstand van Adelaide. Waar je veel wilde dieren van dichtbij kunt mee maken. (Kangaroes, koalas, wombats, zeeleeuwen, zeehonden, Possums, allerlei rare vogelsoorten, bounty stranden en nog veel meer. We nemen ons campervan ook mee op de boot, zodat we ook daar weer alle vrijheid hebben...

We zijn vandaag langs Annie's place gereden. De backpackers guesthouse waar we de allereerste week hebben gelogeerd in Australie. Ze herkenden ons nog en vonden het erg leuk dat we weer eens langs kwamen. Daar hebben we ook nog wat reistips van gekregen. Vanavond gaan we wat drinken met Kevin, de chauffeur en gids van onze alleer eerste tour, van Adelaide naar Alice Springs. Het wordt dus ouderwets gezellig!

Wat de weblog betreft...
Ik loop errrug achter, dat ik me afvraagt of ik het allemaal wel getypt krijg, maar ik zie wel hoe ver ik kom. (Ik heb het allemaal op papier.) Ik beleef zoveel leuks hier en dat wil graag met jullie delen, maar dan zou ik dagelijks achter de pc moeten zitten en dat gaat vaak niet. (Zou ik ook niet willen Wink)

Maar... ik vind het erg leuk dat jullie allemaal meelez(v)en. Bedankt voor de leuke reacties!