(2) De campervan tour

Boyup Brook Travel Blog

´China wall´at Halls Creek

23-09-2006

Vandaag hebben we op ons gemak alles gedaan en rond 10:00 uur uit het "Keep river NP" vertrokken weer richting grens. Ze hebben gecheckt en alles was oké. We mochten door rijden. We hebben ons afval (fruit en groentenschil etc.) daar achter gelaten.

In West Australie is het anderhalf uur tijdsverschil dus was het weer ochtend en hadden we weer tijd gewonnen. We reden door naar Kununurra. Het was een lange dag en ook daar was het erg warm, dus zochten we een camping op met een zwembad uit de lonely planet. Het werd dus "Ivanhoe", een 5 sterren camping. Bij aankomst zijn we gelijk gaan zwemmen, later in de middag werd Wouter opgehaald voor een vlucht met Aligator Airways naar "Purnululu NP" over de Bungle Bungle (een rotsformatie die uit de lucht op de planeet mars lijkt), dit vond ik zelf minder interessant en veel te duur dus ging ik niet mee.
Hiking the China wall at Halls Creek
Ik heb de rest van de middag gezwommen, mijn reisverlag ge-update en de bezienswaardigheden voor de volgende dag opgezocht.

24-09-2006
In de ochtend eerst Kelly's knob bezocht, de uitkijkpunt van het stadje Kununurra. Na een korte wandeling een bergje op had je uitzicht over de hele stad. Al gauw werd het erg warm dus hebben we besloten de andere wandelingen te laten vervallen. We hebben eerst wat boodschappen gehaald en toen de Great Northern Highway op gereden naar Halls Creek. Daar hebben we de 'chinese muur' geklommen, een natuurlijke muur die over het land grenst in dit gebied. Het heeft vanuit de verte iets weg van de echte chinese muur, maar van dichtbij dus niet. Toen reden we door naar 'Halls Creek caravan Park', een oud en slecht onderhouden caravan park, maar wel de enige in dat dorp met een zwembad, dus dan maar daar de middag en nacht doorgebracht.
Green tree frog in the toilet at Geike Gorge NP
Het zelfde ritueel, weer gezwommen, toen aan de maaltijd begonnen etc...

25/09-2006
Wouter stond vroeg op en had pannekoekken gebakken voor het ontbijt. Na een heerlijk ontbijt gingen we weer de Great Northern Highway op richting Fitzroy crossing. Daar waren we tegen de middag aangekomen bij het
Geike Gorge National Park. Daar hebben we gelunchd en daarna een korte duinwandeling gemaakt en gewacht tot 15:00 uur voor de volgende bootcruise. In de tussentijd ging ik naar toilet en achter mij een oudere dame. We schrokken ons een hoedje... Bij het doorspoelen, kwam er bij mij een mega grote green tree kikker van onder de toilet rand vandaan die zich vastklampte aan de binnenkant van het toiletpot. Dit verwachte ik natuurlijk niet, dus gaf ik een harde gil...even later hoorde ik de dame ook gillen.
Croc on rock, Geike Gorge
dus riep ik "frogs!?". "O yes, a big a one just touched my bum! riep ze. (Haha) Eenmaal bij de wastafel werd ik geconfronteerd met een grote grijs/zwarte sprinkhaan en bij de deur (uitgang) viel het me ineens op dat er een grote spinnenweb stond met veel spinnen erin. Nou, die toilet was overgenomen door allerlei beesjes... aaaah!

De bootcruise was geweldig.

Rond 16:00 uur reden we terug naar het centrum, hebben we wat boodschapjes gedaan en toen een camping opgezocht. We hebben ingecheckt bij "Crossing inn" caravan Park. Daar aangekomen gelijk begonnen met koken. Het was Wouter's kookbeurt, dus zat ik lekker buiten toen het ineens keihard begon te waaien, een zandstorm waaide op en even later was het weer stil. 'savonds was ik aan het afwassen en zag iets glimmends aan één kant van de wasbak/ fontijn.
Branch look-a-like insect, Halls Creek
Ik had niet genoeg licht om te kijken wat het was, maar ik dacht ach, zal wel weer een kikker zijn. Even later zag ik vanuit de andere ooghoek in het fontijn een stukje afwasschuim bewegen, verrek! Nog een grotere kikker!

Later op de avond liep ik nog even naar de Bottle shop om wat pre-mixed whisky-cola te halen en bij terugkomst zei Wout: "kijk! Een wandelende tak! (deze insecten hadden we eerder alleen in de museum gezien) Nog geen 5 minuten later brak er een groot tak van de van de boom waar we onder zaten en viel op ons campervan. (gelukkig geen schade! :-O)

Voor het naar bed gaan nog even naar toilet gelopen... De toiletmuren van deze camping was behangen met allerlei insecten! Sprinkhanen in allerlei kleuren en maten, Gecko's, hagedissen, spinnen, kakkerlakken en natuurlijk ook kikkers! Uhhh... ik hoefde gelijk niet meer... nou, toch ff snel dan en dan gauw weg wezen! Tanden poetsen doe ik dan toch liever buiten. Pfff...
´China wall´at Halls Creek
Hiking the China wall at Halls Cre…
Hiking the China wall at Halls Cr…
Green tree frog in the toilet at G…
Green tree frog in the toilet at …
Croc on rock, Geike Gorge
Branch look-a-like insect, Halls C…
Branch look-a-like insect, Halls …
During the boattrip at Geike Gorge…
During the boattrip at Geike Gorg…