Walking to the happiness

Ayutthaya Travel Blog

 › entry 1 of 3 › view all entries
The view outside

 

July 29, 2007

Haven't slept on the night before the trip coz i was excited about the donation and eating :) 

After i realized that i have done lots of bad thing in my life (haha actually not that bad), it should be the best time to do something good for .. someone.

Friends were ageed so we chose to visit  Wassanawate retirement community and senior  housing in Ayutthaya. Heard that here needs help. Ok, gooooooooo.

8 people with 2 cars. Two couples and odd-four. Go go go!

Was a longggg trip, even Ayutthaya is far from bangkok just 1 and a half hour but we took 3.

Hey ...
Stopped at every gas stations coz the women women wanted to pee, me either :D

We went straight on to Singburi province which is next to Ayutthaya to have lunch first at Tong shoop Restaurant. A five star restaurant in Thailand. For lobsters!! :D Well, actually it's not a lobster coz lobster comes from the sea but this is a biggest river shrimp. (sorry i don't know how to call it right :P) Very, hungry! I heard my stomache cried when the waiter took a big dish of roasted shrimp passed by!! :O

Twenty minutes later we got a table. As we're really hungry so we ordered 11 menus :D One of them is the favorite, yes roasted big river shrimp. We already prepared to pay for this coz we knew it's expensive (for Thai). 300 baht per each. (Few years ago just 250bt.

In the restaurant
) We ordered for 3 kilos, 9 shrimps. And others as Tomyamgoong (haha), Mara-kai-kem (Momordica fried with preserved egg) , Chuchi-pla-nue-on (fried fish with curry), Pla-in-see tod nam pla (Fish fried with soy souce), Tod man pla krai (fish fritter) , etc. We got the big shrimps first. I meant to have 3 of them but friends told me to take the first one first and if it's not enough just order later, ok ok :D

After the big shrimps stood in front of me! Woooooooow!!!! Can't do anything. Shrimpmania!!  It's as big as a palm, tight, wooooow. I really love the head, the best part of it. When i was young, i didn't eat it but dad told me that it'll make you smart! lol ok ok then i tried and i really looooooove it! :) With this in my hand, i could die now.

Time to enjoy it! Haha, you are mine now, my sweetheart, shrimp! You and me will become one in my stomache hoho!! :D lol If you were there at that moment, you wouldn't hear even just single word from us because we're really concentrate with our beloved shrimp lol After done the first one, my friends asked to have some more? .

Yummmm
.... I wanted to eat 3 that day , ok sure!!!! :D

Some of places have put a tin in their head to make it get more weight. That's the way to cheat the customer. But here wasn't. Real shrimpppp!!! :D

Then tom-yam-goong came, mara-pad-kai came. Really enjoy. Waiting for the rest but it doesn't come. The restaurant had many people at that time so the food served soooo late. We understood but not for 2 hours like this, yeah, they forgot us.

I went outside while friends were waiting for the food, to enjoy the shops out there. People sells fishes, food and lottos! I met the owner of the restaurant so had a chat. He opens this one for more than 20 years. The restaurant is the same size as in the past but the bigger is his house. Make money a lot from this carreer, hah? I came back a half an hour later, food isn't come yet and my friends wanted to check.

Fried fish with Kuenshai (vegetable)
Ok. And as everytime we say "check", food is always served in time. But my friends said no, we don't want it anymore. Check now!!! ..... Oooh!

That lunch cost about 5000 baht!! lol With only 4 menus, imagine how much it cost if what we ordered has served us all!! :D

Ok, hunger has gone. Now it's time to win the loneliness!!

Well.

 

 

 

 

 

 

polvandenwirre says:
Sawadee, New! Surprisingly not really the classic Ayutthaya pictures I made, but it gives a good appetite ;-)
Posted on: Mar 20, 2008
smuffygt says:
It all looks so good! I can't wait to get to Thailand this year!
Posted on: Dec 05, 2007
newtampo says:
Hah, yeah Shrimpmania! :) Thank you all, i love that you all looooove food. :D
Posted on: Aug 06, 2007
Join TravBuddy to leave comments, meet new friends and share travel tips!
The view outside
The view outside
Hey ...
Hey ...
In the restaurant
In the restaurant
Yummmm
Yummmm
Fried fish with Kuenshai (vegetabl…
Fried fish with Kuenshai (vegetab…
Ka-nhom-jag.
Ka-nhom-jag.
JET Gas station, fav. one for Thai
JET Gas station, fav. one for Thai
Poor cat
Poor cat
:D
:D
Sing buri, going to have Lobster.
Sing buri, going to have Lobster.
Tong Shoop restaurant
Tong Shoop restaurant
Even in the bathroom!
Even in the bathroom!
First couple of the trip
First couple of the trip
One of the car that take us to Ayu…
One of the car that take us to Ay…
Pun sib!
Pun sib!
The kitchen
The kitchen
Chaos
Chaos
Money for donate
Money for donate
Woo hoo!
Woo hoo!
The best here. I wonder why it doe…
The best here. I wonder why it do…
Hard work, hah? lol
Hard work, hah? lol
Phon with money!
Phon with money!
Counting money for 208 people
Counting money for 208 people
Well, they look so bad in the phot…
Well, they look so bad in the pho…
Tom yam goong, see only chillis. A…
Tom yam goong, see only chillis. …
Big big
Big big
:D
:D
I love them!!!
I love them!!!
Love love ... youuuu shrimp.
Love love ... youuuu shrimp.
Eiei
Eiei
Great sauces.
Great sauces.
Well well well
Well well well
Ka-nhom-jeeb. Kinda chinese food.
Ka-nhom-jeeb. Kinda chinese food.
Pla-salid, one kind of fishes. But…
Pla-salid, one kind of fishes. Bu…
I dont know which one but its a …
I don't know which one but it's a…
A place which contain the ash of b…
A place which contain the ash of …
:D Yummm??? lol
:D Yummm??? lol
These  two cars had taken us there.
These two cars had taken us there.
Sponsored Links
Ayutthaya
photo by: the_bloodsucker